XR (paplašinātā realitāte) – 21. gadsimts stāstniecībā

Ivette Vargisa (Evette Vargas) ir godalgota amerikāņu scenāriste, režisore un producente, kas pazīstama arī ar paplašinātās realitātes (XR) medijā īstenotiem projektiem. Šāgada Rīgas starptautiskajā kino festivālā (Riga IFF) Ivette Vargisa tika aicināta RIGA IF GOES XR programmas pasākumos dalīties zināšanās par interaktīvo scenāriju rakstīšanu, un Kino Raksti satika Ivetti zoom intervijā īsi pirms RigaIFF sākuma. Sarunai ir vairāki rakursi – gan mūsdienu audiovizuālā stāstniecība, ieskaitot kino un paplašināto realitāti (XR), gan detalizētāka refleksija par XR industrijas specifiku, ražošanu un izplatīšanu.
Autors: Adriāna Roze


Riga IFF. Nacionālā īsfilmu programma

Īsfilmu programmu izvērtēšanu nereti pavada sajūta – vienā sarakstā piedāvātās filmas ir tik spilgtas un atšķirīgas, ka tās ir pat grūti skatīt vienkopus. Tomēr tieši tas, ka programma apvieno formās un žanros dažādus kinodarbus, ļauj piedzīvot krasi atšķirīgu un piesātinātu kino pieredzi, neskatoties uz filmu īsumu. Turklāt programmas eklektiskā iedaba neļaus atslābt un rosinās domāt arī pēc skrējiena cauri šim sarakstam – deviņām interesi rosinošām Nacionālā īsfilmu konkursa filmām.
Autors: Ieva Augstkalna


Riga IFF. „Ķibeles ar dabu” – cēli un cildeni

Kinoskatītājus jau varētu būt diezgan nogurdinājusi ekoloģijas tēma, kas šobrīd noslogo arī lielu daļu audiovizuālās mākslas nozares, bet dāņu režisors Illums Jakobi savā debijas spēlfilmā „Ķibeles ar dabu / The Trouble With Nature” atradis pievilcīgu formu, kā runāt par aktuālu tēmu un norādīt uz cilvēka vēlmi demonstrēt sevi kā dabas kroni cauri laikiem.
Autors: Elizabete Mežule-Gricmane


RIGA IFF. "Berlīne, Aleksandra laukums". Intervija ar režisoru

Protams, kroņvīruss pārvilka svītru sākotnējai iecerei, ka trīs stundas garā eposa "Berlīne. Aleksandra laukums" režisors Burhans Kurbani klātienē varētu viesoties Rīgas Starptautiskajā kinofestivālā. Taču man izdevās viņu satikt septembra vidū, Leipcigas Mākslas kino gadatirgū.
Autors: Elīna Reitere


Jevgeņijs Paškēvičs. Gargabalnieka vientulība

„Filma pārsteidz ar faktūru blīvumu, fizisku intensitāti, ar bagātīgu operatora un mākslinieka izdomu un fantāziju. Tas ir ansambļa darbs augstā mākslinieciskā līmenī.” Tuvojoties pirmizrādei, visus šos epitetus varētu veltīt spēlfilmai „Ko zina Klusā Gerda”, taču kinozinātnieks Agris Redovičs tos virknē par… Jevgeņija Paškeviča pirmo lielo spēlfilmu „Cilvēka dienas” (1989), kas jau pirms 30 gadiem apliecināja estētisku mērķtiecību, garīgo jaudu, pārliecību un spēku. No turienes nāk radošās enerģijas vēriens, kuru režisors attīstījis arī jaunajā filmā.
Autors: Agris Redovičs


Atbalstītāji

Partneri

Biedrība "Ekrāns"

Draugi