Jāks Kilmi. Gandrīz latviešu režisors

Igauņu superprofesionālis Jāks Kilmi šobrīd ir ļoti pieprasīts arī Latvijā – producenti viņu labprāt aicina savos projektos un „Lielais Kristaps” jau pat labākā režisora nomināciju piešķīris. Taču pirmoreiz Latvijas kinomīļu uzmanības lokā Jāks, kurš sevi sauc par „ideju dispečeru”, parādījās 21. gadsimta sākuma Arsenālos – kā izaicinošā un provocējošā „igauņu jaunā viļņa” autors.
Autors: Kristīne Želve


“Nemirstīgie / Immortal”. Vīles uz āru

Šī šķietami vienkāršā dokumentālā filma saņēmusi jau trīs nozīmīgu starptautisku festivālu galvenās balvas un pārstāvēs Igauniju sacensībā par "dokumentālo Oskaru". Tumsas, gaismas un ledus spēles režisores Ksenijas Ohapkinas filmā “Nemirstīgie” patiesībā atsedz bīstamus cilvēku programmēšanas mehānismus.
Autors: Kristīne Briede


Īsfilmas paplašinājumi – treileri, “tekstilmas” un 360° kino

Rīgas starptautiskā kinofestivāla (Riga IFF) programmas “Short Riga” kuratore Anna Zača jau astoto gadu iedvesmojas no Oberhauzenes festivāla, kur šogad vielu pārdomām radīja vairāki jautājumi. Piemēram, vai « virtuālās realitātes » (VR) darbiem ir vieta kinofestivālos? Un ko mums māca treileru vēsture, ja to vērtē kā īpašu īsfilmas žanru? Turklāt – vai esat pamanījuši, ka treilerus tikpat kā neieskaņo sievietes? Un bonuss gardēžiem - Aleksandra Sokurova agrīnās īsfilmas.
Autors: Anna Zača


Riga IFF. Kantemira Balagova „Maikste” – sarkans un zaļš

Filmas „Maikste” sižeta pamatu veido izmisīga vēlme atdzimt un sākt jaunu dzīvi, aizmirstot postu un iznīcību, ko nesis karš. Un papildu slāni filmai piešķir krāsu kods – krāsa te ir pilnasinīgs stāstniecības rīks, bez kura šī būtu cita, jēdzieniski daudz nepilnīgāka filma.
Autors: Kristīne Simsone


Denī Kotē: spoki, klaidoņi un brīvība filmēt

Šogad Riga IFF piedāvājumā iekļauta īpašā programma “Jaunais Kanādas kino”, un divas ļoti dažādas filmas šajā programmā uzņēmis režisors Denī Kotē, kurš ierodas Rīgā uz savu filmu seansiem. Režisore Liene Linde pirms diviem gadiem Karlovi Varu kinofestivālā strādāja Kotē vadītā meistarklasē; no tā laika viņai saglabājies gan plašs priekšstats par Kanādas kino, gan atmiņas par daudziem iedvesmojošiem meistara padomiem, ieskaitot “alerģiju pret bezjēdzīgu naudas tērēšanu” un darba principu “maucam ar tiem līdzekļiem, kas mums ir”.
Autors: Liene Linde


Atbalstītāji

Partneri

Biedrība "Ekrāns"

Draugi