Ingvars, mazliet arī Ingimundurs

Pirmizrādīta 2019. gada Kannās, Hlinura Palmasona filma „Balta, balta diena / Hvitur, hvitur dagur” joprojām intensīvi ceļo pa kinofestivāliem un paralēli sāk iekarot arī kinoteātru repertuāru, no 30. janvāra – arī Rīgā. Aktieris Ingvars Sigurdsons, viens no islandiešu kino zīmoliem, par darbu šajā filmā apbalvots jau četros festivālos un tika nominēts Eiropas Kinoakadēmijas balvai, bet rudenī kopā ar filmu viesojās Rīgas starptautiskajā kinofestivālā (Riga IFF).
Autors: Sonora Broka


Festivāla asinsrite

Kas piešķir katram festivālam tā īpašos vaibstus? Unikāla vide? Fantastiski dabas skati? Ideāls klimats? Vecs un skaists kinoteātris? Galu galā, filmu programma? Vai satiktie un nesatiktie cilvēki, piepildītās un nepiepildītās gaidas, mājās atstātie darbi un izpalīdzīgi biļešu kontrolieri, apnicīgā ballīšu mūzika, pārcelts lidojums, nepieredzēts miers, nepietiekams miegs? Par to domā Rīgas starptautiskā kinofestivāla (Riga IFF) direktore Liene Treimane, viesojoties Francijā, elitārā nišas festivālā Lesarkā / Les Arcs. Un skan senegāliešu dziesma fonā.
Autors: Liene Treimane


"Pilsēta pie upes". Maģiskie arhipelāgi

Viestura Kairiša jaunākā spēlfilma "Piļsāta pi upis" ir spēcīgs kino pārdzīvojums. Bet tā ir arī izaicinājums recenzenta analītiskajām spējām. Jo Kairiša darbs ir ar daudznozīmīgumu uzlādēts universs, turklāt mākslinieciski ļoti daudzveidīgs un ārkārtīgi bagātīgs teksts, tāpēc arī recenzentam ir ļoti daudz iespēju izvēlēties, kuriem filmas aspektiem pievērst skatienu. Šī recenzija būs kā pati filma – par vienu tēmu vairāk, par citu garāmskrejot, un ar superkopplānu beigās.
Autors: Elīna Reitere


Ceļā ar Federiko Fellīni

2020. gada 20. janvārī Federiko Fellīni apritētu 100 gadu, viņš piedzima šajā datumā 1920. gadā, saulainajā Itālijas pilsētiņā Rimini. Itālijas gaisma, gribas domāt, ir ļoti pateicīga, lai tieši tur taptu filmas, kuras neizdziest no skatītāju atmiņas.
Autors: Daniela Zacmane


“Pilsēta pie upes”. Un debesis pār to

Savā jaunajā filmā “Piļsāta pi upis” scenārists Viesturs Kairišs ar režisoru Viesturu Kairišu sadarbojies ļoti auglīgi, atmetot lieko, bet nezaudējot atmiņām raksturīgo maigo ritmiku. „Kino vēstījumiem, kas pēc būtības atgādina prozu, vajadzētu saturēt arī vārdos neizsakāmo. Arī vizualitātei vajadzētu būt līdz galam nekonkretizējamai,” par to režisors ir pārliecināts jau sen.
Autors: Agris Redovičs


Atbalstītāji

Partneri

Biedrība "Ekrāns"

Draugi