„Pirmais tilts”. Digitālā misija

Režisore Laila Pakalniņa, operators Gints Bērziņš un skaņu režisors Anrijs Krenbergs ir radījuši filmu, kurai aktuālā situācija piešķīrusi misiju – digitālajā vidē demonstrēt, kas ir īsts kino. Dokumentālā īsfilma „Pirmais tilts” pasaules pirmizrādi piedzīvo festivālā „Visions du Réel”, no 17. aprīļa tiešsaistē.
Autors: Elīna Reitere


„Oda”. Betona apmaļu poētika

Ekstrēmais sports un tā iemūžināšana videomateriālā, šķiet, iet roku rokā - dažreiz liekas, ja nebūtu kameru, nebūtu arī paša sporta. Ekstrēmā sporta filmu centrā ir perfektā trika meklējumi - un mēģinājumi to visveiksmīgāk iemūžināt. Piecus gadus ilgu meklējumu procesu pilnmetrāžas darbā apvienojusi Latvijas „freestyle” slēpošanas grupa „Skilluminati”, viņu filma “Oda” skatāma uz lielā ekrāna kinoteātrī „Forum Cinemas / Citadele”.
Autors: Ildze Terēze Felsberga


“Klejotāji”. Un tad iejaucās Kaža

Kādā dziļā naktī vienā no Rīgas naktslokāliem man gadījās iesaistīties sensitīva rakstura diskusijā ar Valteru Dakšu – vienu no Matīsa Kažas dokumentālās filmas "Klejotāji" galvenajiem varoņiem. Jaunais grāmatizdevējs Dakša faktiski lūdza manu konsultāciju par to, kā prasmīgāk reaģēt uz režisora Matīsa Kažas nemitīgajām provokācijām filmēšanas gaitā.
Autors: Andris Gauja


“Klejotāji”. Par tiem, kas meklē savu vietu

Režisors Matīss Kaža savu jauno dokumentālo filmu „Klejotāji” apzīmē kā stāstu par savu paaudzi, un filmā patiešām saskatāmas paralēles ar dažādiem kinovēsturē zināmiem „paaudžu portretiem”, īpaši ar Jura Podnieka hrestomātisko filmu „Vai viegli būt jaunam?”(1986).
Autors: Ieva Augstkalna


“Pilsēta pie upes”. Varoņa deheroizācija

Apskatot spēlfilmu “Pilsēta pie upes” režisora Viestura Kairiša daudzpusīgās radošās darbības, arī teātra un operas iestudējumu kontekstā, uzskatāmi redzama interese par sociālkritisku varoņa tēla deheroizāciju, ko apliecina gan Vāgnera Zīgfrīds, gan Raiņa Lāčplēsis Kairiša interpretācijā. Daiļkrāsotājs Ansis ir pavisam jauns varoņa tips, kas demonstrē “atgriešanos pie saknēm” kā arhetipisks Sprīdītis. Un svarīga atruna – māksla nepretendē uz vēsturisku precizitāti, citādi tā nebūtu māksla.
Autors: Lauma Mellēna-Bartkeviča


Atbalstītāji

Partneri

Biedrība "Ekrāns"

Draugi