“Mēs gribējām izmainīt pasauli”. Trīs draugi, rokenrols un suns

Šajā pavasarī pirmizrādītās latviešu dokumentālās filmas nejauši savietojušās īpatnējā diptihā, kur līdzās jaunā režisora Matīsa Kažas divdesmitgadnieku paaudzes portretam filmā “Klejotāji” arī Aija Bley prezentē “stāstu par savu, piecdesmitgadnieku paaudzi” kinodarbā “Mēs gribējām izmainīt pasauli”. Tā ir tā pati pazīstamā dziesma – veltīta visu paaudžu sapņotājiem.
Autors: Agnese Lipska


Piecdesmitgadnieku pankroks

Režisores Aijas Bley dokumentālā filma “Mēs gribējām izmainīt pasauli” stāsta par trim vīriem, kas tā vai citādi saistīti ar Latvijas mūzikas vēsturē un šodienā pazīstamo grupu „Inokentijs Mārpls”. Tomēr gandrīz vairāk tā stāsta par pusmūža krīzi un „normālības stereotipiem”, par līdzsvaru starp vēlmēm un to piepildījumu, un par Rudaka suni Odiņu.
Autors: Ilmārs Šlāpins


Brīvpusdienu sabiedrība

„Covid-19” krīzei ieilgstot, pamazām izgaismojas konceptuāli jautājumi, par kuriem šajā izņēmuma situācijā ir jārunā. Teiksim – kādā sabiedrībā mēs gribētu dzīvot tuvākajā nākotnē un ko īsti nozīmē „strādāt”? Šajā diskusijā iesaistās arī kinofilmas – piemēram, kinoteātra „Kino Bize” Mājas kino platformā tikko iekļautā Kristiāna Toda dokumentālā filma „Bezmaksas pusdienu sabiedrība / Free Lunch Society” (2017). Filmas tēmu komentē ekonomikas antrolopogs Andris Šuvajevs.
Autors: Andris Šuvajevs


„Pirmais tilts”. Digitālā misija

Režisore Laila Pakalniņa, operators Gints Bērziņš un skaņu režisors Anrijs Krenbergs ir radījuši filmu, kurai aktuālā situācija piešķīrusi misiju – digitālajā vidē demonstrēt, kas ir īsts kino. Dokumentālā īsfilma „Pirmais tilts” pasaules pirmizrādi piedzīvo festivālā „Visions du Réel”, no 17. aprīļa tiešsaistē.
Autors: Elīna Reitere


Citādās, sarežģītās un brīvās. Gunas Zariņas kinolomas

Marija peldas ledusaukstā baseinā, kamēr uzvalkos tērpti vīrieši tajā spļauj un ielaiž zivis. Alise koķeti virpina blondās matu cirtas, mēģinot sarunāt policijas busu, lai aizvestu paklājus uz jauno dzīvokli. Direktore pārtrauc sporta stundu, augstpapēžu kurpēm un zemajai balsij autoritāri atbalsojoties zālē. Zita nomedī kautrīgu aktieri, bet nākamajā rītā izliek aiz durvīm, jo tas izrādās miesnieks.
Autors: Agnese Lipska


Atbalstītāji

Partneri

Biedrība "Ekrāns"

Draugi