Berlināles "insaidera" piezīmes

Kinofestivāliem ir tāda īpatnība – cilvēks var tur iebrāzties, iesmelt savu dienišķā jaunā kino devu un aizbrāzties tālāk, nemaz neko neuzzinājis par to, ka varbūt šim konkrētajam festivālam ir 70 gadus gara vēsture, sarežģīta un dažādu likumsakarību veidota struktūra, kas nosaka, kāpēc tieši šīs jaunās filmas šogad trāpīsies skatītāja ceļā. Piemēram, Berlinālē, kas šogad 20. februārī patiešām tiks atklāta jau 70. reizi.
Autors: Sonora Broka


Ceļinieki un mājas Anša Bērziņa animācijā

Godinot Ansi Bērziņu kā vienu no latviešu profesionālās animācijas aizsācējiem, ir vērts ieskatīties viņa mākslinieciskā rokraksta savdabībā. Režisora Anša Bērziņa uzņemto filmu vērienīgajā amplitūdā iezīmējas vairāki caurviju motīvi, arī ceļinieks-varonis, kuru vada izziņas kāre, un māja kā simbols patvērumam un drošībai.
Autors: Ieva Viese-Vigula


Kinoteātri tiekas Lisabonā

Kāpēc Alfonso Kuarona „Roma” tā arī nenonāca līdz Rīgas kinoteātriem? Vai DCP ir apreibinoša viela? Kāda jēga rādīt sarežģītas bulgāru drāmas? Un galu galā – vai kinoteātri drīz nomirs? Tādus un citādus jautājumus apcerēja „Kino Bizes” vadītājs Māris Prombergs, piedaloties Eiropas kinoteātru tīkla „Europa Cinemas” konferencē Lisabonā.
Autors: Māris Prombergs


Kritiķis nav svarīgāks par filmu

Aizvedu savas kinokritiķa profesionālās pārdomas pieredzes apmaiņā uz Roterdamu. Jo turienes starptautiskais kinofestivāls jau gadiem ir ne tikai vieta, kur vērot, kādā virzienā attīstās kino kā mākslas forma, bet arī ir Eiropā centrālais notikums kinokritiķiem – tur katru gadu visas pasaules kritiķi programmas "Critic's Choice" ietvaros reflektē par dažādiem savas profesijas aspektiem.
Autors: Elīna Reitere


“Pilsēta pie upes”. Varoņa deheroizācija

Apskatot spēlfilmu “Pilsēta pie upes” režisora Viestura Kairiša daudzpusīgās radošās darbības, arī teātra un operas iestudējumu kontekstā, uzskatāmi redzama interese par sociālkritisku varoņa tēla deheroizāciju, ko apliecina gan Vāgnera Zīgfrīds, gan Raiņa Lāčplēsis Kairiša interpretācijā. Daiļkrāsotājs Ansis ir pavisam jauns varoņa tips, kas demonstrē “atgriešanos pie saknēm” kā arhetipisks Sprīdītis. Un svarīga atruna – māksla nepretendē uz vēsturisku precizitāti, citādi tā nebūtu māksla.
Autors: Lauma Mellēna-Bartkeviča


Atbalstītāji

Partneri

Biedrība "Ekrāns"

Draugi