Homo novus. Teorētiķa traģikomēdija

“Jāatzīmē, ka kino māksla vispār ir simboliska,” raksta 30. gadu Rīgā plaši pazīstamais un respektētais mākslas teorētiķis Visvaldis Peņģerots (1897-1938), viens no Anšlava Eglīša romānā “Homo novus” tēlotā Kurcuma prototipiem. “Kino var grozīt ne tikai perspektīves likumus, viņš var pārveidot arī laika jēdzienu,” un Annas Vidulejas filma to apliecina.
Autors: Inga Pērkone


Riga IFF "skābās" filmas

Rīgas starptautiskais kinofestivāls (RigaIFF), kas šogad notiek oktobrī, izsludinājis filmu programmu, un Kino Raksti sāk iepazīstināt ar to, ko varēsim Rīgā redzēt, sākot ar 18. oktobri. Režisore Laila Pakalniņa apraksta savus iespaidus par septiņām ievērības cienīgām dokumentālajām filmām, kas atrodamas dažādās RigaIFF programmās.
Autors: Laila Pakalniņa


Dzīves nezūdamības likums

Kino Rakstu redaktore Kristīne Matīsa pirms kāda laika man teica: „Nu, uzraksti par “Laika tiltiem”! Tu taču viņus visus pazini.” Atteikties nevarēju.
Autors: Agris Redovičs


Katram sava Frīdas vasara

Jaunās katalāņu režisores Karlas Simonas bērnībai fonā plosījās epidēmija, viņas vecāki kļuva par pārprastas brīvības upuriem. Personiskais stāsts pārvērties filmā, kas pārkāpj visai šaurās „ģimenes kino” robežas un ir solis uz priekšu jaunas sabiedrības veidošanā. Filma „Frīdas vasara” atrodama kinoteātra „Kino Bize” repertuārā.
Autors: Dace Čaure


Lailas Pakalniņas telefonogrāfijas

Tātad. Jeb - ko es gribu pateikt, pirms kāds to redz.
Pirmkārt, šo publiskot nebija mana iniciatīva. Būtībā tie ir mani vizuālie pieraksti telefonā. Es tiešām nefotografēju, jo nemāku, un tā nav mana profesija. Es vienkārši lietoju telefonu, tāpēc drīzāk droši vien jāsaka – telefonografēju. Tad kāpēc es atļauju publiskot savas privātās piezīmes, t.i., telefonogrāfijas?

Autors: Laila Pakalniņa


Pieraksties e-pasta jaunumiem!

Atbalstītāji

Partneri

Biedrība "Ekrāns"

Draugi