Kā vajag vai nevajag filmēt

Baltā tērpies filmas režisors liek pasjansu no pīķa dūžiem, samtainā vakara gaismā dūc bites, kuras stropā ievilina ar senu maķedoniešu dziesmu, un Pīters Grīnevejs cenšas ātri un asprātīgi atbildēt uz savas meitas provokatīvajiem jautājumiem. Tās ir tikai trīs glezniņas no astoņām iespējamām, ko šogad (3.09.-8.09.) piedāvā ikgadējā Baltijas jūras dokumentālā kino foruma (Baltic Sea Docs) filmu seansi kinoteātrī „K.Suns” Rīgā un kinozālēs Valmierā, Cēsīs, Jēkabpilī, Rēzeknē un Liepājā.
Autors: Ildze Terēze Felsberga


Tarantīno - ar mīlestību no Holivudas

Kamēr daudzas filmas par filmām (un, būsim godīgi, filmas arī par citām tēmām) patiesībā ir režisoru mēģinājumi tikt galā ar savām neirozēm, Kventina Tarantīno filma „Reiz Holivudā / Once Upon A Time In Hollywood” izskatās dzimusi no tīras kinomīlestības.


Autors: Daniela Zacmane


Šī kamera tev ir par smagu!

„Bieži, runājot par vīrišķo un sievišķo skatienu kinofilmās, mēs domājam par režisoriem vai stāstiem un aizmirstam, ka visburtiskākajā nozīmē skatienu iemieso kamera un cilvēks, kas aiz tās stāv. Un šis cilvēks gandrīz nekad nav sieviete,” raksta režisore Alise Zariņa, kura tomēr arī pati ir bijusi kameras otrā pusē. Pēc izstādes „Euro Femmes” aicinājuma viņa izpētījusi fenomenu „sieviete-kinooperatore” dažādos laikos un dažādās valstīs.
Autors: Alise Zariņa


Audrius Stonis. Pataustīt mūžību

„Veidot filmu „Laika tilti” bija unikāla izdevība,” saka pasaulslavenais lietuviešu dokumentālists Audrius Stonis, kuru nu jau gandrīz var uzskatīt arī par latviešu dokumentālistu, jo viņš kopā ar režisori Kristīni Briedi radījis vienu no festivālos pieprasītākajām Latvijas Simtgades filmām. Sarunā ar kinodramaturgu un režisoru Ivo Briedi Stonis atzīstas, ka viņa galvenais instruments ir kinovaloda, bet runātu vārdu savās filmās ielaidis tikai pirms pieciem gadiem.
Autors: Ivo Briedis


Vēsturnieks filmēšanas laukumā – Baltijas ceļā un citur

Svinot Baltijas ceļa vai jebkura cita vēsturiska notikuma atceri, ārkārtīgi iedarbīgs elements ir filma – vienlaikus dokumentāls un emocionāls vēstures atspulgs. Bet, lai filma spoguļotu daudzmaz korektu laikmeta ainu, tās radošajā komandā ļoti noderīgs ceļabiedrs ir vēsturnieks – cilvēks, kurš profesionāli trenēts “atrast nezināmo” un kritiski uztvert atrasto. Par zemūdens akmeņiem vēsturisku filmu veidošanā stāsta vairāku dokumentālo filmu scenāriju līdzautors, vēsturnieks Edgars Engīzers.
Autors: Edgars Engīzers


Pieraksties e-pasta jaunumiem!

Atbalstītāji

Partneri

Biedrība "Ekrāns"

Draugi