Pierunāt čūsku

Sācies Starptautiskais īsfilmu festivāls 2ANNAS, un 30. septembra vakarā 19:00 Kaņepes kultūras centrā varēs noskatīties fokusa programmu „Pāri jūrām un tuksnešiem”. Tie ir seši darbi par mūsdienu cilvēkiem sarežģītā starpstāvoklī – pa vidu starp kontinentiem un valstīm, ūdeni un sauszemi, likuma abām pusēm un, galu galā, izdzīvošanu un miršanu. Kamēr citi pa to laiku attopas iemesti ne tik acīmredzamā, bet kādā citādā ziņā, iespējams, mazliet līdzīgi šausminošā un nogurdinošā zonā starp viedokļiem, ko gan šajā sakarā darīt, programma „Pāri jūrām un tuksnešiem” piedāvā sākt ar vienkāršu, uzmanīgu paskatīšanos.
Autors: Lāsma Bērtule


Par cilvēku, nevis mākslīgo intelektu

13. septembrī izziņots Nacionālā filmu festivāla „Lielais Kristaps” nomināciju saraksts, un tajā atrodami arī daži pārsteigumi – piemēram, Latvijas kinovidē līdz šim nedzirdēti autori, kuru filmas pēc atlases komisijas lēmuma nonākušas festivāla konkursa skatē. Kino Raksti iepazīstina ar vienu no šiem talantīgajiem jaunpienācējiem – augustā notika Daniila Silova īsmetrāžas debijas filmas „Vienreizējā / Disposable Darling” pirmizrāde, savukārt oktobrī filma tiks izrādīta Nacionālā filmu festivāla „Lielais Kristaps” konkursa skatē, tā nominēta balvai par labāko īsmetrāžas spēlfilmu.
Autors: Dmitrijs Rancevs


Dēmoniskās ledenes pildījums

31. augustā Lido salā, Itālijā, sākas kārtējais Venēcijas filmu festivāls, un jau otro gadu Kino Rakstiem Venēcijā ir „savs cilvēks”. Šogad Latviju (un Kino Rakstus) Venēcijas festivāla jauniešu žūrijā pārstāv Patrīcija Marija Keiša, kura uzvarēja kinoteātru „Splendid Palace” un „K.Suns” organizētajā „Europa Cinemas” konkursā un pēc festivāla noslēguma septembrī rakstīs portālam par Venēcijā pieredzēto (tiešā un pārnestā nozīmē). Pirms aizbraukšanas Kino Rakstu jaunā autore piedāvā savu ieinteresēti ironisko viedokli par kinorepertuārā atrodamo Nikolasa Vindinga Refna filmu "Neona dēmons".
Autors: Patrīcija Marija Keiša


Aleksejs Germans un melnbaltā estētika

Kinorežisors Aleksejs Germans vecākais savā mūžā (1938-2013) uzņēma tikai piecas, toties padomju kinomākslas kontekstā ārkārtīgi būtiskas filmas, turklāt visas – melnbaltas. Melnbaltā estētika bija viens no faktoriem, kas iezīmēja viņa māksliniecisko vienpatību un padomju kino telpā iedalīja Germanam savrupa, pret sistēmu vērsta režisora vietu. Tas bija konceptuāli, un šo konceptu izpētījusi Zane Timoņina, analizējot melnbaltās estētikas funkciju Germana pēdējā filmā „Grūti būt Dievam / Трудно быть Богом”, kas tapa 14 gadus (bet pirmo scenāriju šai brāļu Strugacku romāna ekranizācijai Germans uzrakstīja jau pirms 48 gadiem) un var tikt analizēta arī kā Germana pirmsnāves vēstījums cilvēcei.
Autors: Zane Timoņina


“Ugunis jūrā” – dziesma par bēgļiem

Nupat noritējusī Eiropas filmu nedēļa tika atklāta ar itāļu režisora Džanfranko Rosi 2016. gada filmu “Ugunis jūrā / Fire at Sea / Fuocoammare”, kas šāgada februārī ieguva galveno balvu Berlīnes filmu festivālā – Zelta lāci. Šis pagaidām ir vienīgais gadījums, kad šī filma izrādīta Latvijā, taču jācer, ka “Ugunis jūrā” atgriezīsies uz Rīgas ekrāniem.
Autors: Agnese Logina


Atbalstītāji

Partneri

Biedrība "Ekrāns"

Draugi