Favorīte. Galma intrigas caur durvju actiņu

Kad 2009. gadā vēl mazzināmā grieķu režisora Jorga Lantima (Yorgos Lanthimos) filma „Acuzobs / Kynodontas” tika nominēta ASV Akadēmijas balvai ārzemju filmu kategorijā, žūrijas seansā tā tika nicināta un izsvilpta, jo ne katrs Holivudā bija gatavs pieņemt tik neērtu, šokējošu stāstu. Kopš šī atgadījuma ir pagājuši gandrīz desmit gadi, un Lantims atkal ir „Oskaru” nominantu vidū, ar filmu „Favorīte” pārliecinoši pretendējot uz balvu desmit kategorijās.
Autors: Agnese Lipska


Filma ar dārzu galvenajā lomā

Jaunā spēlfilma „Vecā dārza noslēpums” asprātīgi un precīzi rezumē mūsdienu Latviju un rāda jaunas tendences studijas „F.O.R.M.A.” ģimenes filmu kontekstā, tomēr liek arī atcerēties, ka bērnus nevajag uzskatīt par dumjākiem, nekā viņi ir.
Autors: Santa Remere


Jaungada taksometrs. Mēness redzamā puse

Taksometrs ir viena no kino standartsituācijām, līdzīgi kā „sieviete kāpņu galā” vai „varonis, kas skatās ārā pa logu”. Svarīgs ir tālākais – vai filma piedāvā nestandarta risinājumu, vai tikai vāju nospiedumu no daudzkārt redzētā. Tas, protams, atkarīgs no scenārista un režisora, bet kinozinātniece Elīna Reitere atklājusi, ka par režisoru Māri Martinsonu mēs Latvijā zinām tikai pusi.
Autors: Elīna Reitere


Kleo un Pols cilvēku mežā

Franču kinorežisora Stefana Demustjē otrās pilnmetrāžas filmas varoņus sauc Kleo un Pols. Tāpat sauc arī mazos “aktierus”. Šī sakritība var likties nenozīmīga, taču tā kļūst interesanta, kad uzzinām, ka filmas režisors ir abu bērnu tēvs, kurš tos ievietojis fikcijā, kas ir katra vecāka ļaunākais murgs, – proti, stāsts ir par to, kā abi bērni pazūd. Turklāt tētiņš izdarījis to tādā veidā, kas ļauj filmu klasificēt kā ģimenes kino un brīžiem pat komēdiju. Filma atrodama kinoteātra "Kino Bize" repertuārā.
Autors: Žulijens Nuhums Kulibali


Tēvs Nakts. Varonības ne-banalitāte

Režisors Dāvis Sīmanis vairās no vērienīgiem dramaturģiskiem sarežģījumiem, globālām vizuālām konstrukcijām, afektētas montāžas un vispār – skaļām intonācijām. Filma “Tēvs Nakts” ir emocionāli slāpēta pat tad, kad ekrāns stāsta par kliedzoši traģiskiem notikumiem, un režisors drīkst ar pilnu atbildību atteikties no melodramatiskiem paņēmieniem, lai arī pats materiāls tā vien vilina „izspiest asariņu” no skatītāja.
Autors: Dmitrijs Rancevs


Atbalstītāji

Partneri

Biedrība "Ekrāns"

Draugi