“Liekam būt”. Gatavs izšaut

"Padomju gangsterfilma" - šādu vēsturiski neiespējamu žanra apzīmējumu Aloiza Brenča spēlfilmai "Liekam būt" (1976) piedāvā kinokritiķe Ieva Augstkalna, vēlreiz noskatoties restaurēto filmu un rakstot recenziju "Kino Rakstu" kritikas meistardarbnīcu ietvaros.
Autors: Ieva Augstkalna


„Puika”. Kur mājas?

Atsaucoties Kino Rakstu organizētās jauno kinokritiķu meistardarbnīcas aicinājumam ar svaigu skatu palūkoties uz restaurēto Latvijas kino klasiku, filmdare un arhīviste Lāsma Bērtule izvēlējās Aivara Freimaņa filmu "Puika" (1977) un secināja, ka pati filma jau ir kā tāds puika, kas uz kaut ko skatās.
Autors: Lāsma Bērtule


„Ābols upē”. Vēstule uz mājām

Pirmkārt, katrs kritiķis savu recenziju vispirms raksta savai paaudzei, un Kino Rakstiem vienmēr bijis svarīgi iekļaut viedokļu spektrā arī jaunākās kinokritiķu paaudzes balsi. Otrkārt, attīstoties kultūras mantojuma digitalizācijas un restaurācijas iespējām, būtisku vietu šodienas kultūras piedāvājumā sāk ieņemt restaurētas filmas no pagājušā gadsimta, nostājoties blakus aktuālā kinorepertuāra filmām. Šo abu apstākļu krustpunktā Kino Rakstos rodas jauns žanrs – aktuālā recenzija par „vecu” filmu.
Autors: Agnese Lipska


Jauneklīgais “Lielais Kristaps” jeb Ko iesākt ar studentu filmām

Vienmēr esmu uzskatījusi, ka tieši studentu filmas ir visinteresantākais, kas notiek Latvijas filmu nozarē, – studentu kino ir aktuāls (šo filmu ražošana parasti neievelkas vairāku gadu garumā, jo mācību procesu diktē noteikti termiņi), uzrāda jaunākās tendences, kurām vēlas sekot jaunākās paaudzes kinoveidotāji, ir rotaļīgs un jauneklīgs. Tam piemīt drosme un uzdrīkstēšanās, tajā bieži tiek meklēti jauni kinovalodas risinājumi, jo mācību filmās drīkst riskēt – neveiksmes gadījumā filmu neviens cits neredzēs, tikai pasniedzēji un kursabiedri.
Autors: Liene Linde


„Kino un mēs”. Filmizrāde par viņiem

Tā ir jauna, sintētiska mākslas forma, kas uzskatāmi parāda kino dzimšanu "no nekā". Vērojot aktieru spēli ar iemiesošanos, pārģērbšanos un mainīšanos lomām "reālajā laikā", mēs sākam pamanīt to, kam agrāk ne teātrī, ne kino neesam pievērsuši uzmanību.
Autors: Ilmārs Šlāpins


Atbalstītāji

Partneri

Biedrība "Ekrāns"

Draugi