Emanuels Lefrāns: „Eksperimentālais kino nav eksperimentāls”

Parīzē dzīvojošais kinorežisors un visu savu filmu producents Emanuels Lefrāns savus darbus veido tikai un vienīgi uz kinolentes. Viņš ir pārliecināts, ka lentei, pateicoties tās emulsijas īpatnībām un iespējām, piemīt unikāla spēja atklāt cilvēka acij citādi neredzamu pasauli, tomēr nekad nevar zināt, vai filmas maģija „nostrādās”.
Autors: Sonora Broka


No franšīzes uz franšīzi – veiksmes imports un eksports

Scenāriji ceļo pāri robežām no vienas nacionālās kinematogrāfijas uz citu, un ne tikai „lido gaisā” kā idejas, bet arī gauži prozaiski tiek pirkti un pārdoti, veidojot virtenes, vārdā „franšīze”. Piemēram, jaunā seriāla „Projekts: Šķiršanās” ideja dzimusi Igaunijā; producents Andrejs Ēķis ir izmēģinājis gan pirkt, gan pārdot, bet Ginesa rekorda cienīgus trikus paveicis itāļu stāsts „Pilnīgi svešinieki / Perfetti sconosciuti”, kurš četru gadu laikā adaptēts 18 valstu filmās…
Autors: Agnese Lipska


Tue Steen Müller on the Cinema Nerve

"We have to respect a director saying - I don't know! We have to leave space for such an "I don't know", we have to let them have it - it's part of a documentary”.
Director Kristīne Briede and Tue Steen Müller, cinephile, a.k.a. the "godfather" of Baltic documentary filmmakers, and a good friend from Denmark take the current pulse of the documentary, discussing where we are heading, what happened 24 years ago on the Danish island of Bornholm, and how the world has changed since then.
Autors: Kristīne Briede


Melodrāma – no ieročiem līdz asarām

Vai taisnība, ka uzņemt vesternu ir smalki, bet uzņemt melodrāmu – kauns? Vai tomēr tas ir tikai viens no nepelnīti pielipinātiem stereotipiem šai racionālajai struktūrai, kas kinovēstures simt gadu laikā ir pamatīgi mainījusies?
Autors: Daniela Zacmane


Par dokumentālo kino – „pēc Hamburgas protokola”

„Tīra patiesība bez mānīšanās; vērtējums, kas brīvs no īslaicīgu apstākļu ietekmes un savtīgām interesēm,” – apmēram tā būtu skaidrojama idioma „pēc Hamburgas protokola”. Tādu vērtēšanu un apspriešanu dokumentālais kino patiešām būtu pelnījis, un cerības ir – nosvinēta ideja par leģendāro dokumentālistu simpoziju gara atdzimšanu, gaidām festivālu „ArtDocFest / Riga” rudenī.
Autors: Kristīne Briede


Atbalstītāji

Partneri

Biedrība "Ekrāns"

Draugi