Festivāla asinsrite

Kas piešķir katram festivālam tā īpašos vaibstus? Unikāla vide? Fantastiski dabas skati? Ideāls klimats? Vecs un skaists kinoteātris? Galu galā, filmu programma? Vai satiktie un nesatiktie cilvēki, piepildītās un nepiepildītās gaidas, mājās atstātie darbi un izpalīdzīgi biļešu kontrolieri, apnicīgā ballīšu mūzika, pārcelts lidojums, nepieredzēts miers, nepietiekams miegs? Par to domā Rīgas starptautiskā kinofestivāla (Riga IFF) direktore Liene Treimane, viesojoties Francijā, elitārā nišas festivālā Lesarkā / Les Arcs. Un skan senegāliešu dziesma fonā.
Autors: Liene Treimane


Slovēņu pieteikums “Oskaram” – taktilais kino

Starp apmēram 90 filmām, kas novembrī tiek demonstrētas Losandželosā kā dažādu valstu pieteikumi ASV Kinoakadēmijas balvai par labāko ārzemju filmu, Slovēniju pārstāv filma “Mīlestības vēsture / Zgodovina ljubezni”, kas jau pabijusi Rīgā kopā ar tās režisori Soņu Prosencu. Viņa uzskata – mēs pārāk ļaujamies filmām, kas balstītas literatūras tradīcijā un pieredzē, lai gan kinovaloda piedāvā daudz plašāku spektru.
Autors: Sonora Broka


Riga IFF. Kantemira Balagova „Maikste” – sarkans un zaļš

Filmas „Maikste” sižeta pamatu veido izmisīga vēlme atdzimt un sākt jaunu dzīvi, aizmirstot postu un iznīcību, ko nesis karš. Un papildu slāni filmai piešķir krāsu kods – krāsa te ir pilnasinīgs stāstniecības rīks, bez kura šī būtu cita, jēdzieniski daudz nepilnīgāka filma.
Autors: Kristīne Simsone


Denī Kotē: spoki, klaidoņi un brīvība filmēt

Šogad Riga IFF piedāvājumā iekļauta īpašā programma “Jaunais Kanādas kino”, un divas ļoti dažādas filmas šajā programmā uzņēmis režisors Denī Kotē, kurš ierodas Rīgā uz savu filmu seansiem. Režisore Liene Linde pirms diviem gadiem Karlovi Varu kinofestivālā strādāja Kotē vadītā meistarklasē; no tā laika viņai saglabājies gan plašs priekšstats par Kanādas kino, gan atmiņas par daudziem iedvesmojošiem meistara padomiem, ieskaitot “alerģiju pret bezjēdzīgu naudas tērēšanu” un darba principu “maucam ar tiem līdzekļiem, kas mums ir”.
Autors: Liene Linde


Riga IFF. „In Techno Veritas” pareģo šodienu

No visām mākslām tieši kino ir pēc uzbūves vistuvāks cilvēka apziņai, savukārt no visiem medijiem tieši televīzija visaptverošāk uz šo apziņu iedarbojas. Šo teorētisko atziņu krustpunktā atrodas Deivida Kronenberga filma „Videodroms / Videodrome” (1983), kas pārsteidz ar savu pravietisko spēju pirms 36 gadiem paredzēt tik daudz no tā, kas ar mums notiek šodien. Festivālā Riga IFF filma atrodama programmā "In Techno Veritas", kuru atlasījis kinopētnieks Viktors Freibergs.
Autors: Miks Želvis


Atbalstītāji

Partneri

Biedrība "Ekrāns"

Draugi