„Ko zina Klusā Gerda“. Kad izklīdīs migla

Režisora Jevgeņija Paškēviča spēlfilmu „Ko zina Klusā Gerda” varētu ievietot kino burleskas vēsturiskajā tradīcijā, tomēr tas nozīmētu nesaņemt visu, ko tā var sniegt. Šī filma nevis atklāj jaunas zināšanas, bet gan atklājas pati tās skatīšanās pieredzē, un tas, ko iegūst skatītājs, nebūs monetarizējams.
Autors: Elīna Reitere


„Klātbūtne”. Tas nav par sievietēm

Filmu skatos kopā ar sievu, kurai klēpī mūsu zīdainis, mēnesi vecs. Četru sieviešu stāsts par grūtniecības laiku pārvēršas piedzīvojumā. Manai sievai ir daudz, ko teikt, un daudz, ko komentēt; es klusēju un cenšos saprast, par ko ir runa. Mazais guļ, viņš redz, bet nesaredz, dzird, bet nesadzird. Viņš guļ. Tāpat kā pavisam nesen gulēja mammas klēpī – visur būdams klāt, bet it kā paslēpts un pasargāts no ārējās pasaules. Tas, kas notiek ekrānā un starp mani un sievu, paliks mazuļa sirdī tikai kā neskaidrs emocionāls nospiedums.
Autors: Matīss Gricmanis


Jauneklīgais “Lielais Kristaps” jeb Ko iesākt ar studentu filmām

Vienmēr esmu uzskatījusi, ka tieši studentu filmas ir visinteresantākais, kas notiek Latvijas filmu nozarē, – studentu kino ir aktuāls (šo filmu ražošana parasti neievelkas vairāku gadu garumā, jo mācību procesu diktē noteikti termiņi), uzrāda jaunākās tendences, kurām vēlas sekot jaunākās paaudzes kinoveidotāji, ir rotaļīgs un jauneklīgs. Tam piemīt drosme un uzdrīkstēšanās, tajā bieži tiek meklēti jauni kinovalodas risinājumi, jo mācību filmās drīkst riskēt – neveiksmes gadījumā filmu neviens cits neredzēs, tikai pasniedzēji un kursabiedri.
Autors: Liene Linde


„Lielais Kristaps 2020” Kino Rakstos

Te viss ir aprakstīts! Nacionālā kino balva “Lielais Kristaps” (no 12. novembra līdz 15. novembrim) konkursa skatē izceļ visas šobrīd būtiskākās Latvijas filmas, un neliela inventarizācija apliecina, ka Kino Rakstos lielākā daļa no balvām nominētajām filmām ir jau recenzētas, apspriestas un analizētas. Piedāvājam koncentrētu iespēju atrast un izlasīt jebkuru recenziju, plānojot savu festivāla programmu vai salīdzinot viedokļus par jau redzētām filmām.
Autors: Kino Raksti


Kalvis Zalcmanis. “Lielais Kristaps” par mūža ieguldījumu kinomākslā

Filma var tikt uzņemta bez aktieriem, bez skaņas, pat bez režisora, bet nekad ne bez operatora! – šis ir kinovidē iemīļots teiciens, ar kuru paši operatori labprāt atgādina, ka kino arī savā piedzimšanas brīdī bija galvenokārt operatora darbs. To uzsver arī dokumentālā kino režisore Laima Žurgina, rakstot par savu kolēģi Kalvi Zalcmani, ar kuru kopā strādājusi jau kopš 70. gadu sākuma.


Autors: Laima Žurgina


Atbalstītāji

Partneri

Biedrība "Ekrāns"

Draugi