"Culinary Zinema". Kino ar pēcgaršu

Kopš 1895. gada, kad Luī Limjērs uzņēma filmu „Mazuļa barošana / Le repas de bébé”, līdz pat jaunākajai „Chef’s Table” sērijai platformā „Netflix”, ēdiens vai tā trūkums ir svarīgs elements kinomākslā. Un sabiedrībā šobrīd „ēdiens ir modē”, tāpēc Sansebastjanas kinofestivālā Spānijā jau gandrīz desmit gadus plaukst un zeļ īpaša filmu programma „Culinary Zinema”.
Autors: Laura Lizuma


IDFA Amsterdamā. Žūrija apspriežas

FIPRESCI žūrija Amsterdamas dokumentālo filmu festivālā ir ļoti ievērojams pakāpiens, kur nokļūt kinokritiķim no Latvijas, un tur šajā rudenī pabija Zane Balčus, Baltijas jūras dokumentālo filmu foruma jaunā vadītāja. Tātad Kino Raksti šoreiz apskata dokumentālistiem ļoti svarīgo festivālu “no iekšpuses” – no žūrijas darba rakursa.
Autors: Zane Balčus


Slovēņu pieteikums “Oskaram” – taktilais kino

Starp apmēram 90 filmām, kas novembrī tiek demonstrētas Losandželosā kā dažādu valstu pieteikumi ASV Kinoakadēmijas balvai par labāko ārzemju filmu, Slovēniju pārstāv filma “Mīlestības vēsture / Zgodovina ljubezni”, kas jau pabijusi Rīgā kopā ar tās režisori Soņu Prosencu. Viņa uzskata – mēs pārāk ļaujamies filmām, kas balstītas literatūras tradīcijā un pieredzē, lai gan kinovaloda piedāvā daudz plašāku spektru.
Autors: Sonora Broka


Kino Rakstu ceļvedis "Lielajā Kristapā 2019"

Šis gads kino nozarē bijis pārsteigumu pilns - spēcīgi darbi piepilda gan spēlfilmu, gan animācijas, gan dokumentālā kino kategorijas. Spēcīgas filmas pelnījušas arī spēcīgas atbalsis - šogad Kino Rakstu lappusēs esam dziļi pētījuši un karsti strīdējušies par gada spilgtākajiem darbiem. Lielā Kristapa atklāšanas priekšvakarā Kino Raksti veic ikgadējo inventarizāciju, piedāvājot vienkopus pārlasīt, ko esam domājuši un rakstījuši par nominētajām filmām. Patīkamu lasīšanu!
Autors: Kino Raksti


Jāks Kilmi. Gandrīz latviešu režisors

Igauņu superprofesionālis Jāks Kilmi šobrīd ir ļoti pieprasīts arī Latvijā – producenti viņu labprāt aicina savos projektos un „Lielais Kristaps” jau pat labākā režisora nomināciju piešķīris. Taču pirmoreiz Latvijas kinomīļu uzmanības lokā Jāks, kurš sevi sauc par „ideju dispečeru”, parādījās 21. gadsimta sākuma Arsenālos – kā izaicinošā un provocējošā „igauņu jaunā viļņa” autors.
Autors: Kristīne Želve


Atbalstītāji

Partneri

Biedrība "Ekrāns"

Draugi