Riga IFF. Attēlu arhitektūra

Jau otro gadu Rīgas starptautiskā kinofestivāla (Riga IFF) programmā ir arhitektūrai veltītu filmu programma – šogad trīs filmas, kuras vedina domāt gan par “arhitektūras filmu bumu” dokumentālajā kino, gan par dažādiem principiem šo filmu veidošanā – no “pieredzēt, nevis mācīt” līdz “nekādu īpašnieku / nekāda PR”.
Autors: Daniela Zacmane


Riga IFF. Citas piecas filmas

Kino Raksti turpina apsolīto „ceļa vārdu” sēriju, kurā pieredzējuši kinoskatītāji iesaka piecas savas filmas no Rīgas starptautiskā kinofestivāla (Riga IFF) programmas. Rekomendē režisore, scenāriste un kinopubliciste Marta Elīna Martinsone.
Autors: Marta Elīna Martinsone


„Jelgava ‘94” – pusaudžu filma visām paaudzēm

Filmā "Jelgava ‘94" ir gandrīz visas „pusaudžu filmas / teen movie” žanra pazīmes – brīvības un pašidentitātes meklējumi, neizbēgamā sacelšanās pret veco, nejēdzīgo pasaules kārtību. Un – nē, filmas žanrisko piederību nemaina fakts, ka tā ļauj patīkami slīgt nostaļģijā arī daudziem tīņiem aiz trešā gadu desmita.
Autors: Žulijens Nuhums Kulibali


Riga IFF. Piecu filmu izlase

Rīgas starptautiskais kinofestivāls (Riga IFF, 17.10. – 27.10.) ir izsludinājis pilnu programmu un seansu plānu, pēdējais laiks sākt plānot katram savu festivāla kalendāru. Piecas filmas savā izlasē Kino Rakstu lasītājiem piedāvā rakstnieks un pieredzējis kinoskatītājs Pauls Bankovskis.
Autors: Pauls Bankovskis


Kā Ivars Seleckis izglāba Latvijas dokumentālo kino

„Dokumentālā kino prestižs ir atkarīgs no tā, vai tiek veidoti darbi, kas atbilst publikas pieprasījumam. (..) Publicistiskās filmas bija dokumentālā kino eksistences jautājums, jo tās vārgās, slavinošās filmas neviens vairs neskatījās,” – apmēram tāda bija Latvijas kino situācija 20. gadsimta 70. gados, kad pie dokumentālā kino režijas ķērās līdzšinējais operators Ivars Seleckis. Un viņa filmas „Valmieras meitenes” (1970) un jo īpaši „Sieviete, kuru gaida?” (1978) kļuva par pagrieziena punktu Latvijas kino vēsturē, jo tās ar savu bezbailīgo sociālo aktualitāti izsauca ārkārtīgu ievērību sabiedrībā un radīja popularitāti dokumentālajam kino vispār.
Autors: Inga Pērkone


Atbalstītāji

Partneri

Biedrība "Ekrāns"

Draugi