„Dvēseļu putenis”. Ja viņu dvēseles būtu puķes...

„Cik braši puiši, daiļas meitenes un skaista tauta!” – var atkārtot kāda britu virsnieka pirms 100 gadiem teiktos apbrīnas vārdus arī attiecībā uz mūsdienu latviešiem – aktieriem un "Dvēseļu puteņa" masu skatu dalībniekiem vēsturiskos kostīmos. Un garo, nogurdinošo filmēšanas procesu tā dalībnieki acīmredzami uztvēruši kā zināmu pienākumu, sakņu sajūtas stiprināšanu, cieņas izteikšanu valsts izcīnītājiem. Tas nepaliek nepamanīts.
Autors: Dainis Īvāns


Varis Brasla. Par visu dzīvi

Nacionālo kino balvu „Lielais Kristaps” par mūža ieguldījumu kinomākslā 2019. gadā saņem kinorežisors Varis Brasla, un varam apgalvot, ka Kino Raksti to paredzēja jau sen – 2004. gada žurnālā toreizējais redaktors Agris Redovičs jau bija sagatavojis plašu un detalizētu paša režisora stāstījumu „par visu dzīvi” – par to pašu, kas tagad novērtēta ar Nacionālo kino balvu. Plašākas publikas uzmanībai pārceļam šo vērtīgo kultūrvēsturisko materiālu digitālā formātā, bagātinātu ar līdz šim nepublicētām fotogrāfijām no Rīgas Kino muzeja krājuma.
Autors: Kino Raksti


Jāks Kilmi. Gandrīz latviešu režisors

Igauņu superprofesionālis Jāks Kilmi šobrīd ir ļoti pieprasīts arī Latvijā – producenti viņu labprāt aicina savos projektos un „Lielais Kristaps” jau pat labākā režisora nomināciju piešķīris. Taču pirmoreiz Latvijas kinomīļu uzmanības lokā Jāks, kurš sevi sauc par „ideju dispečeru”, parādījās 21. gadsimta sākuma Arsenālos – kā izaicinošā un provocējošā „igauņu jaunā viļņa” autors.
Autors: Kristīne Želve


“Nemirstīgie / Immortal”. Vīles uz āru

Šī šķietami vienkāršā dokumentālā filma saņēmusi jau trīs nozīmīgu starptautisku festivālu galvenās balvas un pārstāvēs Igauniju sacensībā par "dokumentālo Oskaru". Tumsas, gaismas un ledus spēles režisores Ksenijas Ohapkinas filmā “Nemirstīgie” patiesībā atsedz bīstamus cilvēku programmēšanas mehānismus.
Autors: Kristīne Briede


Īsfilmas paplašinājumi – treileri, “tekstilmas” un 360° kino

Rīgas starptautiskā kinofestivāla (Riga IFF) programmas “Short Riga” kuratore Anna Zača jau astoto gadu iedvesmojas no Oberhauzenes festivāla, kur šogad vielu pārdomām radīja vairāki jautājumi. Piemēram, vai « virtuālās realitātes » (VR) darbiem ir vieta kinofestivālos? Un ko mums māca treileru vēsture, ja to vērtē kā īpašu īsfilmas žanru? Turklāt – vai esat pamanījuši, ka treilerus tikpat kā neieskaņo sievietes? Un bonuss gardēžiem - Aleksandra Sokurova agrīnās īsfilmas.
Autors: Anna Zača


Atbalstītāji

Partneri

Biedrība "Ekrāns"

Draugi