Aleksejs Germans un melnbaltā estētika

Kinorežisors Aleksejs Germans vecākais savā mūžā (1938-2013) uzņēma tikai piecas, toties padomju kinomākslas kontekstā ārkārtīgi būtiskas filmas, turklāt visas – melnbaltas. Melnbaltā estētika bija viens no faktoriem, kas iezīmēja viņa māksliniecisko vienpatību un padomju kino telpā iedalīja Germanam savrupa, pret sistēmu vērsta režisora vietu. Tas bija konceptuāli, un šo konceptu izpētījusi Zane Timoņina, analizējot melnbaltās estētikas funkciju Germana pēdējā filmā „Grūti būt Dievam / Трудно быть Богом”, kas tapa 14 gadus (bet pirmo scenāriju šai brāļu Strugacku romāna ekranizācijai Germans uzrakstīja jau pirms 48 gadiem) un var tikt analizēta arī kā Germana pirmsnāves vēstījums cilvēcei.
Autors: Zane Timoņina


Spriedzes filmu anatomija

No 21. jūlija kinoteātrī „Kino Bize” sākas „retro-festivāls” – klasisku spriedzes filmu jeb „bojeviku” parāde. Par žanra būtību, spilgtākajiem paraugiem un loģisko pagrimumu raksta programmas sastādītājs Arturs Zavgorodnijs.
Autors: Arturs Zavgorodnijs


Mērijas ceļojums (foto)

Fotoreportāža no Latvijas Simtgades programmas dokumentālās spēlfilmas "Mērijas ceļojums" pirmajām filmēšanas dienām.
Autors: Agnese Zeltiņa


Karlovi Vari – jauneklīgi svētki visiem

Sekojot Kristīnes Želves ierosinājumam, lai par Karlovi Varu filmām pastāsta kāds cits, kas vairāk paspējis redzēt, Kino Raksti dod vārdu kinokritiķei Anitai Uzulniecei.
Autors: Anita Uzulniece


Karlovi Varu siltie ūdeņi

Neviens nopietns, kino biznesā rukājošs profesionālis vairs nevar atļauties kinofestivālā bohēmiski baudīt filmu pēc filmas, ir jāstrādā – īpaši, ja esi ieradies ar savas topošās filmas projektu „virtuālajā mapītē”. Tā tas bija arī režisorei Kristīnei Želvei, kura turklāt netālu no Karlovi Variem atrada pili, kurā Otrā pasaules kara beigas sagaidīja viņas topošās dokumentālās filmas „Mērijas ceļojums” varone, Latvijas muzeju bagātību sargeņģelis Mērija Grīnberga.
Autors: Kristīne Želve


Atbalstītāji

Partneri

Biedrība "Ekrāns"

Draugi