1906. Simtgadē ar popkorna turzu

Gandrīz pirms mēneša pie skatītājiem nonākusi pēdējā no Latvijas Simtgades filmām – Gata Šmita krimināldrāma “1906”. Filma jau gana plaši apskatīta no dažādām perspektīvām – īpašā (iespējams, pelnītā) nežēlastībā kritusi režisora piezīme, ka šī ir “džeku filma”, citi analizē vēsturisko patiesīgumu. Šī raksta autoram ir patīkamā privilēģija filmu apskatīt tad, kad šīs tēmas jau aprunātas un filmu redzējusi pietiekami daudzskaitlīga publika. Plānoju šo priekšrocību pilnasinīgi izmantot, tādēļ esiet brīdināti – spoileri "ziher" būs!
Autors: Žulijens Nuhums Kulibali


Šausmu terapija. Ne tikai ar motorzāģi

Šausmu / horror filmas nav tikai par to, "kā meiča ar lieliem pupiem bēg no džeka ar motorzāģi" - patiesībā šajā žanrā ir daudz vietas intelektam un režisora prasmēm. 21. gadsimta Latvijā uzņemtas divas šausmu filmas – Aika Karapetjana “M.O.Ž.” (2014) un Kristiāna Riekstiņa “Eva” (2018), un Latvijas Kinematogrāfistu savienības organizētā diskusiju cikla “Kokons” ietvaros, Kaņepes Kultūras centra telpās abu šo filmu režisori sarunājas par žanra izaicinājumiem. Sarunu vada kinorežisore un pētniece Liene Linde.
Autors: Kino Raksti


Vīriešu draudzība. "1906" un "Klases salidojums"

Visu šķietami plašo kinomākslas (tāpat arī literatūras un citu mākslu) tēmu un sižetu loku var reducēt uz dažiem pamatlielumiem, un viens no tiem ir “vīriešu draudzība”. Tieši vīriešu draudzības spēks un vājums, iespējams, ir vienīgais, kas kopīgs divām nesen iznākušām Latvijas filmām – Andreja Ēķa "Klases salidojumam" un Gata Šmita "1906".
Autors: Daniela Zacmane


Indiana Džonss Angolas karā

Animatora Damjana Nenova (Damian Nenow) un dokumentālista Raula de la Fuentes (Raúl de la Fuente) radošā sadarbība filmā “Nodzīvot vēl vienu dienu / Another Day of Life” (2018) rezultējusies dinamiskā, animētā dokudrāmā. Režijas duetā sadūrušies divi it kā pretēji kino veidošanas paņēmieni - Fuente strādā ar jau esošo realitāti, bet Nenovs to rada no nulles.
Autors: Agnese Lipska


Blakus. Events feisbukā un kas no tā iznāca

Režisores Alises Zariņas filmā „Blakus” satiekas visdažādākie aspekti – gan tā sauktā „dzīves ceturkšņa krīze”, kas raksturīga konkrētam vecumam, gan autentiska, pasaules kontekstā universāla un laikmetīga sievietes pieredze, gan Latvijas kino tradīciju atbalsis. Tomēr Zariņas gadījums ir unikāls ar to, ka atrast līdziniekus Latvijas kino vēsturē ir grūti. Viņa ir pati par sevi.
Autors: Elīna Reitere


Atbalstītāji

Partneri

Biedrība "Ekrāns"

Draugi