“Lustrum”. Mazie pirkstiņi

Daudzi gaidīja šo filmu, gan gribēdami, gan negribēdami sagaidīt. Kas nu tur būs? Kam būs norautas maskas? “Čekas maisu” tēma jau ilgstoši viļāta medijos un, gluži dabiski, tas atbalsojās sabiedrībā. Īpaši kultūras, mākslas cilvēki ar aizdomām glūnēja viens uz otru – vai tu esi vai neesi “maisos”?
Autors: Agris Redovičs


Pa saulei? Pret sauli?

„Nekad nebiju domājis, ka varētu sacerēt mūziku teātrim, kur nu vēl kino,” atzīstas Juris Kaukulis, Jauno Jāņu orķestra „kapelmeistars”, sajūsmināts par kopdarbu ar Latvijas animācijas granddāmu Rozi Stiebru. Viņas ieskatā galvenais bijis – veidot filmu tā, lai patīk pašiem, tad jau var cerēt, ka patiks vēl kādam. Un nu, tieši Latvijas valsts svētku dienās, latviešu folkloras tēlos, simbolos un noskaņās balstītā pilnmetrāžas animācijas filma „Saule brauca debesīs” ir uzsākusi ceļu pie skatītājiem.
Autors: Daiga Mazvērsīte, Latvijas Radio 2


"Tēvs Nakts". Skatītāji un liecinieki

Dāvja Sīmaņa jaunākā spēlfilma “Tēvs Nakts” par Žaņa Lipkes varoņdarbu, Otrā pasaules kara laikā glābjot ebrejus, jāvērtē divās koordinātu sistēmās. Kā politisks kino, kas veic būtisku pienesumu Latvijas kultūras atmiņas veidošanā, un kā autonoms mākslas darbs, kurā svarīga vieta ierādīta skatītājam kā funkcijai. Bet filmu var lasīt arī kā pieredzējuša kinoskatītāja dienasgrāmatu vai arhetipisku mītu par "varoņa ceļojumu" ar visiem pienācīgajiem elementiem.
Autors: Elīna Reitere


Tēvs Nakts. Saruna pirms filmas

Rīgas starptautisko kinofestivālu 18. oktobrī atklāj filmas "Tēvs Nakts" īpašais seanss, jau no 25. oktobra divpadsmitā Simtgades filma nonāks kinoteātru repertuārā. Režisora Dāvja Sīmaņa jaunākais darbs Kino Rakstos tiks analizēts vairākkārt, bet vispirms – Riga IFF radošās direktores Sonoras Brokas vadīta saruna, kuras pavisam īsā versija izskanēja LR 3 programmas „Klasika” raidījumā „Piejūras klimats”, bet Kino Rakstos lasāma visā garumā. Sarunā piedalās filmas režisors Dāvis Sīmanis, operators Andrejs Rudzāts un Žaņa Lipkes memoriāla direktore Lolita Tomsone.
Autors: Sonora Broka


Homo novus. Teorētiķa traģikomēdija

“Jāatzīmē, ka kino māksla vispār ir simboliska,” raksta 30. gadu Rīgā plaši pazīstamais un respektētais mākslas teorētiķis Visvaldis Peņģerots (1897-1938), viens no Anšlava Eglīša romānā “Homo novus” tēlotā Kurcuma prototipiem. “Kino var grozīt ne tikai perspektīves likumus, viņš var pārveidot arī laika jēdzienu,” un Annas Vidulejas filma to apliecina.
Autors: Inga Pērkone


Atbalstītāji

Partneri

Biedrība "Ekrāns"

Draugi