Producenta adrenalīns. Salidojumi, taksometri, KEF un citi

„Klases salidojumi” un „Jaungada taksometri”, „Kriminālās ekselences fonds” un „Svingeri”… Visas šīs un vēl dažas pēdējos gados uzņemtas filmas vieno fakts, ka tās ražotas bez valsts finansējuma. Ko tas liecina par Latvijas filmu nozari? Kā dažādi finansējuma avoti ietekmē rezultātu? Un ko šāda tendence sola skatītājam? – par šīm un vēl citām tēmām diskutē nozares profesionāļi.
Autors: Kino Raksti


„Spoku pilsētas antoloģija”. Latviska filma no Kanādas

„Jaunībā es biju filmu nūģis – gribēju kļūt par staigājošu sinefilijas enciklopēdiju, noskatīties visu,” saka Kvebekas kinorežisors Denī Kotē. Vēlāk viņa kino dēvēts par „pašnāvniecisko reālismu”, viņam ir maziņš tetovējums ar Pazolīni un viņš būtu nepatīkami pārsteigts, ja kādas viņa filmas epizodē smietos vai raudātu visa zāle vienlaikus. Pēc viena seansa Rīgas starptautiskajā kinofestivālā (Riga IFF) februārī „Kino Bizes” repertuārā atgriežas Denī Kotē filma „Spoku pilsētas antoloģija”, kurā šķietami atbalsojas latviskā veļu laika noskaņas, bet filmas mūziku veido viens skaņas ieraksts – vēja virinātas skārda durvis Viskonsinas kautuvē…
Autors: Sonora Broka


Ingvars, mazliet arī Ingimundurs

Pirmizrādīta 2019. gada Kannās, Hlinura Palmasona filma „Balta, balta diena / Hvitur, hvitur dagur” joprojām intensīvi ceļo pa kinofestivāliem un paralēli sāk iekarot arī kinoteātru repertuāru, no 30. janvāra – arī Rīgā. Aktieris Ingvars Sigurdsons, viens no islandiešu kino zīmoliem, par darbu šajā filmā apbalvots jau četros festivālos un tika nominēts Eiropas Kinoakadēmijas balvai, bet rudenī kopā ar filmu viesojās Rīgas starptautiskajā kinofestivālā (Riga IFF).
Autors: Sonora Broka


Viesturs Kairišs, Dainis Īvāns. Pie upes

Mājai ir jābūt ar trim logiem uz upi, lai var redzēt upi nākam, slīdam garām un aizejam. Tāpēc Viesturs Kairišs pie savas mājas Latgalē izcirta krūmus, lai redzētu visu – pagātni, tagadni un nākotni. Par pilsētu pie upes ir arī Kairiša jaunā filma, un nākamā būs par barikāžu laiku, kuru tik intensīvi piedzīvoja publicists Dainis Īvāns. Bet Atmoda viņiem abiem sākās ar upi. Un upe var būt arī laika motīvs.
Autors: Kino Raksti


Anjēze Varda: „Skatīties, kā noveco tulpes…”

Kinoteātra „Splendid Palace” repertuārā (pēc viena seansa oktobrī, Riga IFF programmā) parādās Eiropas kino klasiķes Anjēzes Vardas (1928-2019) pēdējā filma „Varda par Agnès”, ko Rīgā tulko kā „Anjēze par Vardā”. Pasaules pirmizrādi šī pašrefleksija par leģendārās režisores „kinematogrāfisko pagātni” piedzīvoja pirms gada Berlinālē, kur režisorei pasniedza goda balvu „Berlinale Camera”. Īsu brīdi pirms festivāla Anjēzi Vardu uz interviju aicināja Ronda Ričforda / Rhonda Richford no „The Hollywood Reporter”, ekskluzīvi "Kino Rakstiem" šo materiālu piedāvā filmas izplatītāji "A One Films".
Autors: Ronda Ričforda, The Hollywood Reporter


Atbalstītāji

Partneri

Biedrība "Ekrāns"

Draugi