"Dvēseļu putenis". Ko viņi redzēja

Ziemassvētkos filmas "Dvēseļu putenis" skatītāju skaits varbūt jau būs sasniedzis 220 000, sava neapstrīdama vieta Latvijas kinovēsturē šai filmai jau ir. Tomēr vēsturiskais kino ir kā divdabis, kas sevī apvieno gan skatienu atpakaļ pagātnē, gan vēršanos pie tagadnes un nākotnes skatītāja. Ko Latvijas skatītājam šodien vēsta filma, kurā saduras pirms 90 gadiem tapuša romāna vērtību sistēma ar pieredzi, ko nesis 21. gadsimts?
Autors: Elīna Reitere


“Koris. Diriģents. Kamēr…”. Ne tikai “home video”

Būšu godīga – kad dokumentālā filma “Koris. Diriģents. Kamēr…" ieguva “Lielā Kristapa” balvu kā labākā debijas filma, es pie sevis nobrīnījos. Nezināma režisora pašdarbības rezultātā tapis darbs par, kā man likās, ļoti ierobežotu tēmu, kas interesēs vien pašus koristus...
Autors: Dace Čaure


„Jaungada taksometrs 2” – kur tradīcijai ir nozīme

Vai atceraties 2018. gada romantisko komēdiju "Jaungada taksometrs"? Kas tur spēlēja un kas tur notika? Ar "Jaungada taksometru 2" viss ir tāpat un vēl vairāk, turklāt pilnīgi skaidri izsekojama gan amerikāņu, gan krievu komēdiju tradīcija.
Autors: Vilis Lācītis


„Valkātājs”. Par Pepiņu un citiem

Valkātāja tēls un stāsts ir arhetipisks – sākot jau ar Mozu un turpinot ar Ivanu Susaņinu –, bet Ivara Zviedra dokumentālā filma „Valkātājs” ir likumsakarīgs loks dialektiskas attīstības spirālē.
Autors: Pauls Bankovskis


„Projām”. Ceļā uz totālo kino

Franču kinokritiķis Andrē Bazēns bija pārliecināts, ka kinematogrāfijas attīstības mērķis ir „totālais kino” – filma kā perfekta realitātes imitācija. Gints Zilbalodis ar filmu „Projām” pierāda, ka Bazēns ir maldījies – kino var būt kaut kas vairāk, nekā tikai realitātes attēlojums.
Autors: Elīna Reitere


Atbalstītāji

Partneri

Biedrība "Ekrāns"

Draugi