Kāpēc es ceru uz filmu “Maiņa-2”

Letiņiem iznācis jauns trilleris, saucas "Maiņa" (režisors Reinis Kalviņš). Es saku – sen bija laiks! Trilleris ir otrs populārākais un komerciāli veiksmīgākais žanrs pasaulē (tūlīt aiz stāstiem, kas domāti romantiskām dāmām), un reti kas tik labi izklaidē un pielīmē pie ekrāna, kā spraigs sižets, aktīvi varoņi un "bietē došana" ar cēlu attaisnojumu.
Autors: Vilis Lācītis


Riga IFF "Neredzamā dzīve." Piezīmes par Eiridīkes likteni

Ar filmām reizēm ir kā ar cilvēkiem – patīkami, ja neslapstās un uzreiz daudzmaz skaidrs, uz ko tas viss velk. Un nav tā, ka skaidrība atņem noslēpumainību, tieši otrādi – nav jātaustās pa seklo virspusi, bet var uzreiz iet, tā sakot, noslēpumam tieši sirdī, dziļumā. Filma "Neredzamā dzīve / A Vida Invisível" (angliskajā pasaulē pazīstama kā "The Invisible Life of Euridice Gusmao") nevienā brīdī nekautrējas, ka tā ir melodrāma – filma uzņemta melodrāmu mekā Brazīlijā (tiesa, kā kopprodukcija ar Vāciju), arī tās īsais anonss – "divas māsas liktenis izšķir uz mūžu" vai tamlīdzīgi – atbilst žanra klasikai.
Autors: Daniela Zacmane


Atpakaļ kinoteātrī. Kinoskatītāja pašapziņa un jauni rituāli

Ārkārtas situācijas ierobežojumiem pamazām atkāpjoties, varam atgriezties pie senāk pašsaprotamiem ieradumiem – piemēram, pēc divu mēnešu pārtraukuma atkal aiziet uz kino. Rīgā pirmais kinoseansus atsāka rīkot kinoteātris „Splendid Palace”, kur šobrīd iespējams izbaudīt pilnīgi neparastu kinoskatīšanās pieredzi, kā to rāda Agneses Zeltiņas fotogalerija. Un Elīnu Reiteri tas iedvesmo uz pārdomām par kinoskatītāja pašapziņu un konceptuālām atšķirībām vizualitātē, pēc pandēmijas dronu superkopplāniem atgriežoties kinozālē, kur pasauli sakārto kinoskatītāja acs.
Autors: Elīna Reitere, Agnese Zeltiņa


Atbalstītāji

Partneri

Biedrība "Ekrāns"

Draugi