Atpakaļ kinoteātrī. Kinoskatītāja pašapziņa un jauni rituāli

Ārkārtas situācijas ierobežojumiem pamazām atkāpjoties, varam atgriezties pie senāk pašsaprotamiem ieradumiem – piemēram, pēc divu mēnešu pārtraukuma atkal aiziet uz kino. Rīgā pirmais kinoseansus atsāka rīkot kinoteātris „Splendid Palace”, kur šobrīd iespējams izbaudīt pilnīgi neparastu kinoskatīšanās pieredzi, kā to rāda Agneses Zeltiņas fotogalerija. Un Elīnu Reiteri tas iedvesmo uz pārdomām par kinoskatītāja pašapziņu un konceptuālām atšķirībām vizualitātē, pēc pandēmijas dronu superkopplāniem atgriežoties kinozālē, kur pasauli sakārto kinoskatītāja acs.
Autors: Elīna Reitere, Agnese Zeltiņa


Mācību konstruktors “DAU”

“Pirmais kinoprojekts par izolāciju, uzņemts izolācijā, cilvēkiem, kas sēž izolācijā…” – tā režisors Iļja Hržanovskis saka par savu apjomīgo filmētā materiāla komplektu “DAU”, kas tiešsaistē pa daļām šobrīd “nāk” pie skatītājiem. Filma “DAU. Nataša” Berlinālē saņēma Sudraba lāci, bet tā ir tikai aisberga virsotne. Dziļāk slēpjas dīvaina kombinācija no realitātes šova, neticamām detaļām un totalitārisma atmosfēras…
Autors: Ilmārs Šlāpins


„Cahiers du Cinéma” pēdējie svētki

Pirms vispasaules ārkārtas stāvokļa izsludināšanas kino sabiedrību pāršalca ziņa par leģendārā franču kinokritikas žurnāla „Cahiers du Cinéma / Kino burtnīcas” redakcijas gatavošanos demisijai. Reaģējot uz īpašnieku nomaiņu, žurnālisti zvanīja trauksmes zvanus par redakcionālās neatkarības apdraudējumu un kritikas vides degradāciju. Man laimējās apmeklēt „Cahiers” publisko diskusiju un tikt pie pēdējā līdzšinējās redakcijas veidotā numura, kas pilnībā veltīts kritikai. Turpmākās rindas ir retrospektīva reportāža par pasākumu un aprīļa numura saturu, par redakcijas demisiju un „Cahiers” skatu uz kritiku šodienas Francijā.
Autors: Līga Požarska


Džins ticis brīvībā. Kinoindustrijas digitālā dzīve

Divu mēnešu laikā virkne filmu festivālu un dokumentālo filmu forumu operatīvi pārcēlušies uz digitālo vidi. Vai „jaunajā realitātē” paliksim arī turpmāk, atklājot arvien jaunus tiešsaistes plusus, vai tomēr nepacietīgi gaidīsim iespēju atgriezties, kur bijām?
Autors: Zane Balčus


Brīvpusdienu sabiedrība

„Covid-19” krīzei ieilgstot, pamazām izgaismojas konceptuāli jautājumi, par kuriem šajā izņēmuma situācijā ir jārunā. Teiksim – kādā sabiedrībā mēs gribētu dzīvot tuvākajā nākotnē un ko īsti nozīmē „strādāt”? Šajā diskusijā iesaistās arī kinofilmas – piemēram, kinoteātra „Kino Bize” Mājas kino platformā tikko iekļautā Kristiāna Toda dokumentālā filma „Bezmaksas pusdienu sabiedrība / Free Lunch Society” (2017). Filmas tēmu komentē ekonomikas antrolopogs Andris Šuvajevs.
Autors: Andris Šuvajevs


Atbalstītāji

Partneri

Biedrība "Ekrāns"

Draugi