Salna pavasarī. 2. daļa: #filmastiešsaistē

Rakstu sērijas otrajā daļā uzmanības centrā ir filmu demonstrēšana, kas piespiedu kārtā pārceļas vai nu uz rudeni, vai uz internetu. Laikā, kad kinoteātri ir slēgti un fiziska pulcēšanās aizliegta, producentiem jāizvēlas, kad un kur rīkot pirmizrādi, festivāliem jāizvēlas, notikt vai nenotikt, bet skatītāji paliek mājās un pulcējas virtuāli, intensīvi apmeklējot straumēšanas platformas.
Autors: Elīna Reitere


Salna pavasarī. 1. daļa: #atbalstisavukinoteātri

Vīruss „Covid-19” uzkrita pasaulei kā „salna pavasarī”, kas Latvijas kinovēsturē ir tik hrestomātiska. Pēkšņi filmu nozarē viss ir tik ļoti citādāk, ka nepieciešams vesels pētījums, lai noskaidrotu, kas vispār notiek. Šai rakstu sērijai būs trīs daļas – par kinoteātru izdzīvošanas stratēģiju, par straumēšanas uzplaukumu, par situāciju Latvijas filmu ražošanā –, un Kino Raksti sāk to publicēt, pirms autore uzrakstījusi visu līdz galam – neparasti apstākļi pieprasa arī citādāk reaģēt uz tiem.
Autors: Elīna Reitere


Sērgu mācība kinofilmās

Džims nesaprašanā klīst pa pilnīgi izmirušu Londonas centru – pa Vestminsteras tiltu, gar parlamenta ēkām un Jātnieku parādes laukumu līdz pat Sv. Pāvila katedrālei un Sitijai. Gustavs fon Ašenbahs, uzkrāsojies un sapucējies, nespēkā slapstās pa krēslainām Venēcijas ieliņām, laukumiem un arkādēm, kur deg tikai ugunskuri, bet nav neviena cilvēka, izņemot noskrandušus ubagus. Šīs divas epizodes ir pirmās, kas nāk prātā, iedomājoties par klasisku epidēmijas attēlojumu kinomākslā. Tomēr "katastrofu filmas" kaut kādā ziņā arī nomierina skatītāju, liekot domāt, ka "tik traki jau nebūs".
Autors: Tabita Rudzāte


Kino Raksti iesaka: Ko skatīties ārkārtas situācijā

Kad dažādi “force majeure” pilnīgi izmaina cilvēka dzīves un darba apstākļus, tad izrādās, ka kino tomēr paliek kino jebkurā situācijā. Un Kino Raksti to atgādina, piedāvājot dažādus ieteikumus, kā apmeklēt visdažādākās pasaules, pat ja pašam skatītājam jāpaliek savās četrās sienās, pie sava lielā vai mazā ekrāna. Filmas jauniešiem un par jauniešiem, pasaules klasiku, Latvijas filmas, “Netflix” repertuāru un pat seriālu skaņu celiņus piedāvā profesionāli kinoskatītāji – Marta Elīna Martinsone, Tabita Rudzāte, Elīna Reitere, Žulijens Nuhums Kulibali un Ilmārs Šlāpins.
Autors: Kino Raksti


Producenta adrenalīns. Salidojumi, taksometri, KEF un citi

„Klases salidojumi” un „Jaungada taksometri”, „Kriminālās ekselences fonds” un „Svingeri”… Visas šīs un vēl dažas pēdējos gados uzņemtas filmas vieno fakts, ka tās ražotas bez valsts finansējuma. Ko tas liecina par Latvijas filmu nozari? Kā dažādi finansējuma avoti ietekmē rezultātu? Un ko šāda tendence sola skatītājam? – par šīm un vēl citām tēmām diskutē nozares profesionāļi.
Autors: Kino Raksti


Atbalstītāji

Partneri

Biedrība "Ekrāns"

Draugi