Divi ziedi buķetē

18. augustā kinoteātris “Splendid Palace” atsāk sezonu ar krāšņu filmu buķeti repertuārā, un divas no šīm filmām nāk tieši no Kannu starptautiskā kinofestivāla, kur tās noskatījās Rīgas starptautiskā kinofestivāla (RigaIFF) radošā direktore Sonora Broka. No 18. augusta kinoteātra repertuārā Pedro Almodovara jaunā filma “Julieta”, no 20. augusta – Meta Rosa filma “Kapteinis Fantastika / Captain Fantastic”.
Autors: Sonora Broka


Pilsētas un kino. Jāņa Streiča Rīga.

Šogad Rīgas svētku tēma ir kino, svinot to, cik dažādos veidos un ceļos ir savijušās Rīgas un kinematogrāfa attiecības. Šī tēma LKA Rīgas Kino muzejam ir tuva, ņemot vērā, ka jau vairākus gadus notiek intensīvs darbs pie Rīgas kino kartes – tas ir nebeidzams process, lai iemūžinātu, dokumentētu un veidotu pamatu Rīgas un kino attiecību padziļinātai izpratnei.
Autors: Agnese Logina


Karlovi Varu siltie ūdeņi

Neviens nopietns, kino biznesā rukājošs profesionālis vairs nevar atļauties kinofestivālā bohēmiski baudīt filmu pēc filmas, ir jāstrādā – īpaši, ja esi ieradies ar savas topošās filmas projektu „virtuālajā mapītē”. Tā tas bija arī režisorei Kristīnei Želvei, kura turklāt netālu no Karlovi Variem atrada pili, kurā Otrā pasaules kara beigas sagaidīja viņas topošās dokumentālās filmas „Mērijas ceļojums” varone, Latvijas muzeju bagātību sargeņģelis Mērija Grīnberga.
Autors: Kristīne Želve


Kinofestivāla harizma un jēga

Kannu festivāla saceltajiem viļņiem pamazām noplokot, Kino Raksti „noapaļo tēmu” ar pētījumu, kas vispār ir kinofestivāls un ar ko tas noderīgs ikvienam skatītājam.
Kinofestivāla harizmai nav iespējams pretoties. Ja kaut uz mirkli uzmācas šaubas, vai festivālam kā kino izrādīšanas formai ir nākotne, Sonora Broka (Riga IFF radošā direktore) ieteiktu aizbraukt uz kādu no lielajiem festivāliem. Interesanti ir izsekot, kā transformējas festivālu loma gadu desmitos, krasi mainoties tehnoloģiskajām iespējām un kino pieejamībai. Pēdējā desmitgadē kino izrādīšana piedzīvojusi tik būtiskas tehnoloģiskās izmaiņas, ka varam uzlūkot šo brīdi kā vēl vienas jaunas ēras sākumu – tikpat radikālu pavērsienu kā skaņas vai krāsas ienākšana kinematogrāfijā.

Autors: Sonora Broka


Producenti un „producenti”

Vērojot pēdējā laika vētrainās norises Latvijas filmu nozarē, arvien ciešāk nostiprinās pārliecība, ka Latvijas kino izglābs producenti. Priekšstats par režisoru kā filmas dzīvības procesu centrālo personu ir stipri novecojis, vēl sliktāk ir tad, ja producents formāli gan rosās, tikai galīgi nesaprot, ko dara... Un pavisam nožēlojami ir tie retie gadījumi, kad producenta bezdarbība apdraud skatītāja pašsaprotamās tiesības noskatīties katru jaunu Latvijas filmu. Laimīgā kārtā pārskatāmā laika periodā - tikai viens tāds gadījums.
Autors: Kristīne Matīsa


Atbalstītāji

Partneri

Biedrība "Ekrāns"

Draugi