Spiegu filmu valdzinājums

Režisoru Ginta Grūbes un Jāka Kilmi dokumentālā filma „Spiegs, kurš mans tēvs” atgādina par spiegu filmām vispār – kā specifisku kino žanru, kas, tāpat kā vesterns, atdzimst arvien no jauna. Atšķirība tikai tā, ka vesterns ir un paliks ierobežots vēsturiskajā laikā un vietā, bet spiegu filmas iet līdzi vēstures gaitai un to evolūcija ir visai atkarīga no politiskās konjunktūras.
Autors: Agris Redovičs


“Spiegs, kurš mans tēvs”, “Sarkanais mežs” un varaskāre

Gandrīz ikvienas latviešu dzimtas stāsts slēpj sevī daudz vairāk spēcīgas, nesakonstruētas dramaturģijas un paradoksālu sižetu, nekā vidēji statistisks “izdomāts” scenārijs filmai vai seriālam – to pēc paša pieredzes var apgalvot režisors Pēteris Krilovs, kurš savu filmu kontekstā rūpīgi pētījis vēstures dokumentus dažādos pēckara periodos, arī tajos, kurus aktualizē dokumentālā filma “Spiegs, kurš mans tēvs” vai Simtgades seriāls “Sarkanais mežs”.
Autors: Pēteris Krilovs


Amerikāņu sapnis „Netflix” piedāvājumā

Ņemot vērā faktu, ka straumēšanas platformu piedāvājums ieņem arvien svarīgāku vietu kinoskatītāja ikdienas pieredzē, Kino Raksti tur roku uz pulsa arī šajā vidē, un šobrīd viena no „karstākajām” parādībām „Netflix” izlasē – ne tikai kinematogrāfisku, bet arī sociālpolitisku iemeslu dēļ – ir dokumentālā filma „Amerikāņu fabrika / American Factory” (2019), pieejama arī Latvijā. Filmu Kino Rakstos apskata politoloģe Inta Lase, liekot lietā savu starptautisko pieredzi mediju eksperta un EDSO novērotāja statusā.
Autors: Inta Lase


Vēsturnieks filmēšanas laukumā – Baltijas ceļā un citur

Svinot Baltijas ceļa vai jebkura cita vēsturiska notikuma atceri, ārkārtīgi iedarbīgs elements ir filma – vienlaikus dokumentāls un emocionāls vēstures atspulgs. Bet, lai filma spoguļotu daudzmaz korektu laikmeta ainu, tās radošajā komandā ļoti noderīgs ceļabiedrs ir vēsturnieks – cilvēks, kurš profesionāli trenēts “atrast nezināmo” un kritiski uztvert atrasto. Par zemūdens akmeņiem vēsturisku filmu veidošanā stāsta vairāku dokumentālo filmu scenāriju līdzautors, vēsturnieks Edgars Engīzers.
Autors: Edgars Engīzers


“Jelgava ‘94” – pirmā “zaļā” filma Latvijā

Režisora Jāņa Ābeles spēlfilma “Jelgava ‘94”, Jāņa Joņeva populārā romāna ekranizācija, kas pirmizrādi piedzīvos jau šāgada septembrī, ir oficiāli atzīta par Latvijā pirmo filmu, kuras veidošanā ievēroti „zaļās domāšanas” principi. Ko tas nozīmē uzņemšanas grupai un kas notika filmēšanas laukumā, stāsta producente un „zaļās idejas” iniciatore Elizabete Palasiosa, filmēšanas laikā - Jura Podnieka studijas projektu vadītāja.
Autors: Elizabete Palasiosa


Atbalstītāji

Partneri

Biedrība "Ekrāns"

Draugi