“Klejotāji”. Un tad iejaucās Kaža

Kādā dziļā naktī vienā no Rīgas naktslokāliem man gadījās iesaistīties sensitīva rakstura diskusijā ar Valteru Dakšu – vienu no Matīsa Kažas dokumentālās filmas "Klejotāji" galvenajiem varoņiem. Jaunais grāmatizdevējs Dakša faktiski lūdza manu konsultāciju par to, kā prasmīgāk reaģēt uz režisora Matīsa Kažas nemitīgajām provokācijām filmēšanas gaitā.
Autors: Andris Gauja


"Corpus Christi". Meli kā ceļš uz patiesību

Poļu režisora Jana Komasas drāma „Corpus Christi” (2019) ar visu tās ārēji lakonisko satura pasniegumu atklāj diezgan komplicētu idejisko struktūru, kura tomēr sakņota fundamentālos esamības pamatprincipos. Faktiski filmas būtība tā vai citādi reducējama uz vairākiem vienkāršiem, taču sāpīgus punktus aizskarošiem jautājumiem – no „Cik ilgi var slēpt patiesību?” līdz „Kas stiprāks – apstākļi vai indivīda gars?”.
Autors: Dmitrijs Rancevs


“Klejotāji”. Par tiem, kas meklē savu vietu

Režisors Matīss Kaža savu jauno dokumentālo filmu „Klejotāji” apzīmē kā stāstu par savu paaudzi, un filmā patiešām saskatāmas paralēles ar dažādiem kinovēsturē zināmiem „paaudžu portretiem”, īpaši ar Jura Podnieka hrestomātisko filmu „Vai viegli būt jaunam?”(1986).
Autors: Ieva Augstkalna


Producenta adrenalīns. Salidojumi, taksometri, KEF un citi

„Klases salidojumi” un „Jaungada taksometri”, „Kriminālās ekselences fonds” un „Svingeri”… Visas šīs un vēl dažas pēdējos gados uzņemtas filmas vieno fakts, ka tās ražotas bez valsts finansējuma. Ko tas liecina par Latvijas filmu nozari? Kā dažādi finansējuma avoti ietekmē rezultātu? Un ko šāda tendence sola skatītājam? – par šīm un vēl citām tēmām diskutē nozares profesionāļi.
Autors: Kino Raksti


„Spoku pilsētas antoloģija”. Latviska filma no Kanādas

„Jaunībā es biju filmu nūģis – gribēju kļūt par staigājošu sinefilijas enciklopēdiju, noskatīties visu,” saka Kvebekas kinorežisors Denī Kotē. Vēlāk viņa kino dēvēts par „pašnāvniecisko reālismu”, viņam ir maziņš tetovējums ar Pazolīni un viņš būtu nepatīkami pārsteigts, ja kādas viņa filmas epizodē smietos vai raudātu visa zāle vienlaikus. Pēc viena seansa Rīgas starptautiskajā kinofestivālā (Riga IFF) februārī „Kino Bizes” repertuārā atgriežas Denī Kotē filma „Spoku pilsētas antoloģija”, kurā šķietami atbalsojas latviskā veļu laika noskaņas, bet filmas mūziku veido viens skaņas ieraksts – vēja virinātas skārda durvis Viskonsinas kautuvē…
Autors: Sonora Broka


Atbalstītāji

Partneri

Biedrība "Ekrāns"

Draugi