Kinoteātri tiekas Lisabonā

Kāpēc Alfonso Kuarona „Roma” tā arī nenonāca līdz Rīgas kinoteātriem? Vai DCP ir apreibinoša viela? Kāda jēga rādīt sarežģītas bulgāru drāmas? Un galu galā – vai kinoteātri drīz nomirs? Tādus un citādus jautājumus apcerēja „Kino Bizes” vadītājs Māris Prombergs, piedaloties Eiropas kinoteātru tīkla „Europa Cinemas” konferencē Lisabonā.
Autors: Māris Prombergs


Kritiķis nav svarīgāks par filmu

Aizvedu savas kinokritiķa profesionālās pārdomas pieredzes apmaiņā uz Roterdamu. Jo turienes starptautiskais kinofestivāls jau gadiem ir ne tikai vieta, kur vērot, kādā virzienā attīstās kino kā mākslas forma, bet arī ir Eiropā centrālais notikums kinokritiķiem – tur katru gadu visas pasaules kritiķi programmas "Critic's Choice" ietvaros reflektē par dažādiem savas profesijas aspektiem.
Autors: Elīna Reitere


“Pilsēta pie upes”. Varoņa deheroizācija

Apskatot spēlfilmu “Pilsēta pie upes” režisora Viestura Kairiša daudzpusīgās radošās darbības, arī teātra un operas iestudējumu kontekstā, uzskatāmi redzama interese par sociālkritisku varoņa tēla deheroizāciju, ko apliecina gan Vāgnera Zīgfrīds, gan Raiņa Lāčplēsis Kairiša interpretācijā. Daiļkrāsotājs Ansis ir pavisam jauns varoņa tips, kas demonstrē “atgriešanos pie saknēm” kā arhetipisks Sprīdītis. Un svarīga atruna – māksla nepretendē uz vēsturisku precizitāti, citādi tā nebūtu māksla.
Autors: Lauma Mellēna-Bartkeviča


Ingvars, mazliet arī Ingimundurs

Pirmizrādīta 2019. gada Kannās, Hlinura Palmasona filma „Balta, balta diena / Hvitur, hvitur dagur” joprojām intensīvi ceļo pa kinofestivāliem un paralēli sāk iekarot arī kinoteātru repertuāru, no 30. janvāra – arī Rīgā. Aktieris Ingvars Sigurdsons, viens no islandiešu kino zīmoliem, par darbu šajā filmā apbalvots jau četros festivālos un tika nominēts Eiropas Kinoakadēmijas balvai, bet rudenī kopā ar filmu viesojās Rīgas starptautiskajā kinofestivālā (Riga IFF).
Autors: Sonora Broka


Festivāla asinsrite

Kas piešķir katram festivālam tā īpašos vaibstus? Unikāla vide? Fantastiski dabas skati? Ideāls klimats? Vecs un skaists kinoteātris? Galu galā, filmu programma? Vai satiktie un nesatiktie cilvēki, piepildītās un nepiepildītās gaidas, mājās atstātie darbi un izpalīdzīgi biļešu kontrolieri, apnicīgā ballīšu mūzika, pārcelts lidojums, nepieredzēts miers, nepietiekams miegs? Par to domā Rīgas starptautiskā kinofestivāla (Riga IFF) direktore Liene Treimane, viesojoties Francijā, elitārā nišas festivālā Lesarkā / Les Arcs. Un skan senegāliešu dziesma fonā.
Autors: Liene Treimane


Atbalstītāji

Partneri

Biedrība "Ekrāns"

Draugi