“Pilsēta pie upes”. Un debesis pār to

Savā jaunajā filmā “Piļsāta pi upis” scenārists Viesturs Kairišs ar režisoru Viesturu Kairišu sadarbojies ļoti auglīgi, atmetot lieko, bet nezaudējot atmiņām raksturīgo maigo ritmiku. „Kino vēstījumiem, kas pēc būtības atgādina prozu, vajadzētu saturēt arī vārdos neizsakāmo. Arī vizualitātei vajadzētu būt līdz galam nekonkretizējamai,” par to režisors ir pārliecināts jau sen.
Autors: Agris Redovičs


„Izmisums”. Tumšās matērijas šķetinot

Traumatisku notikumu transcendence, kas spēj kopā savīt pagātnes un tagadnes takas, mākslā nav jauns temats – šo motīvu apspēlējuši gan Dostojevskis, gan Prusts, gan Streičs, gan Nolans. Bet režisors Kārlis Lesiņš pieder paaudzei, kas nekautrējas mūžīgās tēmās iepludināt autobiogrāfiskus motīvus.
Autors: Žulijens Nuhums Kulibali


Viesturs Kairišs, Dainis Īvāns. Pie upes

Mājai ir jābūt ar trim logiem uz upi, lai var redzēt upi nākam, slīdam garām un aizejam. Tāpēc Viesturs Kairišs pie savas mājas Latgalē izcirta krūmus, lai redzētu visu – pagātni, tagadni un nākotni. Par pilsētu pie upes ir arī Kairiša jaunā filma, un nākamā būs par barikāžu laiku, kuru tik intensīvi piedzīvoja publicists Dainis Īvāns. Bet Atmoda viņiem abiem sākās ar upi. Un upe var būt arī laika motīvs.
Autors: Kino Raksti


“Jaungada taksometrs 2”. Jūsu brauciens ir beidzies!

Aizvadītā gada nogalē skatītājiem tika nodots režisora Māra Martinsona jaunākais darbs – filmas “Jaungada taksometrs” (2018) turpinājums, “Jaungada taksometrs 2”. Populāras filmas turpinājums kā mārketinga prakse, protams, var iedrošināt skatītājus doties uz kinoteātri, tomēr, runājot autobraucēju leksikā, jāteic – piesprādzēšanās ar cerību, ka šī filma varētu būt labāka par iepriekšējo (ne vien saturiski, bet arī tehniski!), neglābj no lidojuma cauri priekšējā loga stiklam.
Autors: Ieva Augstkalna


Anjēze Varda: „Skatīties, kā noveco tulpes…”

Kinoteātra „Splendid Palace” repertuārā (pēc viena seansa oktobrī, Riga IFF programmā) parādās Eiropas kino klasiķes Anjēzes Vardas (1928-2019) pēdējā filma „Varda par Agnès”, ko Rīgā tulko kā „Anjēze par Vardā”. Pasaules pirmizrādi šī pašrefleksija par leģendārās režisores „kinematogrāfisko pagātni” piedzīvoja pirms gada Berlinālē, kur režisorei pasniedza goda balvu „Berlinale Camera”. Īsu brīdi pirms festivāla Anjēzi Vardu uz interviju aicināja Ronda Ričforda / Rhonda Richford no „The Hollywood Reporter”, ekskluzīvi "Kino Rakstiem" šo materiālu piedāvā filmas izplatītāji "A One Films".
Autors: Ronda Ričforda, The Hollywood Reporter


Atbalstītāji

Partneri

Biedrība "Ekrāns"

Draugi