"1906". Aizkadri

No 15. marta Latvijas kinoteātru repertuārā nonāk Simtgades programmas noslēdzošais darbs - režisora Gata Šmita spēlfilma "1906". Tas ir labs iemesls publicēt atkal vienu fotogaleriju Kino Rakstu ciklā "Fotografē kinocilvēki", jo arī filmas "1906" uzņemšanas laukumā viens tāds cilvēks strādāja. Jānis Spurdziņš filmas grupā bija laukuma palīgs / set runner un savu darbu darīja ar fotoaparātu plecā; par laimi, viņa agrākā pieredze pasaules piedzīvojumu medijos ļauj demonstrēt gan operatīvu reakciju, gan augstu attēla kultūru.
Autors: Jānis Spurdziņš


Gadsimta cīņa ir sākusies. Arī Latvijā

Februāra rosīgo kinodzīvi Latvijā pēkšņi pārsteidza pērkons no skaidrām debesīm – uzņēmums „Forum Cinemas” paziņoja, ka izņem no kinoteātra „Kino Citadele” repertuāra divas Latvijas filmas – Andreja Ēķa komēdiju „Klases salidojums” un Latvijas / Igaunijas kopražojuma ģimenes filmu „Lote un pazudušie pūķi”. Tas nozīmē, ka arī līdz Latvijai nonākusi cīņa, kas jau dažus gadus risinās citur pasaulē, – tāpat kā pirms gadiem sešdesmit, kad neviens nebija drošs, vai kinoteātri izdzīvos cīņā ar jaunizgudroto televīziju, šobrīd digitālā revolūcija saasinājusi konkurenci starp kinoteātriem un interneta tiešsaistes platformām.
Autors: Kristīne Matīsa, Elīna Reitere


Pieminot Šūru

“Šūrs kinostudijā bija visizpalīdzīgākais,” tā savulaik rakstīja režisors Aivars Freimanis, kurš savos humoristiskajos stāstos iemūžinājis daudz un dažādus kinostudijas laika piedzīvojumus. 1985. gadā piefiksētais stāstiņš „Ceļojums ar burku” ir veltīts tikai un vienīgi Šūram – operatoram Modrim Resnajam (16.03.1935.- 16.02.2019.), kura piemiņai te šo stāstu pārpublicējam.
Autors: Kino Raksti


Ozons, Dievs un Baznīca

Berlināles Sudraba lāci saņēma franču režisors Fransuā Ozons par filmu „Dieva žēlastība / Grâce à Dieu” – savai līdzšinējai radošajai dzīvei pilnīgi neraksturīgu darbu, kura centrā nav sievietes un vēstījuma fokuss ir vairāk sociāli aktuāls, nekā mākslinieciski pārsteidzošs. Filma, kuru 20. februārī sāk demonstrēt Francijā, ir tematiski ļoti būtiska arī Latvijai, jo arī šeit katoļu baznīcas mācītājus mēdz apsūdzēt mazu zēnu izmantošanā.
Autors: Dāvids Zalāns


Zorjana un Elita

Šī nav pārāk parasta prakse – kinoteātris “Splendid Palace” iekļāvis regulārajā repertuārā Nacionālās filmu skolas absolventes diplomdarbu, pilnmetrāžas dokumentālo filmu “Zorjana Horobraja”. Sonoras Brokas komentārs un saruna ar filmas autori Elitu Kļaviņu atklāj, ka šī nekādā gadījumā nav “populāras aktrises kaprīze” – režisore un operatore šīs filmas tapšanas laikā mācījās dokumentālo kino, pētīja pasaules pieredzi un savus varoņus, cīnījās ar šaubām un nespēja ķerties pie spēlfilmas, jo galvenais vadmotīvs bija - "nedrīkstu gaidīt, ir jāfilmē".
Autors: Sonora Broka


Atbalstītāji

Partneri

Biedrība "Ekrāns"

Draugi