„Konference”. Ko nedrīkst aizmirst

Ivana Tverdovska (1988) spēlfilma “Konference”, kas iekļauta Riga IFF konkursa programmā, ir sāpīgs atgādinājums par realitāti – tās centrā ir kādas ģimenes dzīve 17 gadus pēc tam, kad pieredzēts terora akts Dubrovkas teātrī Maskavā, Čečenijas kara laikā.
Autors: Ilze Jansone


Guntis Trekteris: “Producents pastāv mijiedarbībā”

Dokumentālā animācija “Mans mīļākais karš”, kas septembra nogalē iznāk uz Latvijas kinoekrāniem, ir viens no lielākajiem pēdējo gadu projektiem studijā “Ego Media”. Savukārt studijas vadītājs Guntis Trekteris ir viens no absolūti pieredzējušākajiem filmu producentiem Latvijā – kad viņš sāka producēt, titros vēl rakstīja “filmas direktors”…
Autors: Kristīne Matīsa


Toms Krūzs, „Tenet” un sievietes

Toms Krūzs šoreiz ieradās salīdzinoši ikdienišķi. Melnā auto pabrauca garām Bekingemas pilij, jo viņa galamērķis bija kinoteātris, kur noskatīties Kristofera Nolana lielbudžeta trilleri "Tenet". Ievietojot šo video savā twitter-kontā, Toms rosina kinoskatītājus sekot viņa piemēram un lūdz katru no mums kļūt par varoni, kas izglābj savu kinoteātri.
Autors: Elīna Reitere


Armīns L. no pilsētiņas V pie likteņupes G

Pirmais un līdz šim arī spilgtākais Latvijas dokumentālā kino scenārists Armīns Lejiņš (1938-2015) ar savu garīgo enerģiju būtiski ietekmējis dokumentālās filmu mākslas attīstību, 20. gadsimta 60. gados kopā ar Uldi Braunu pagriezdams latvju dokumentālistikas vēstures gaitu. Kinozinātnieks Agris Redovičs šobrīd apkopo Armīna Lejiņa radošo mantojumu divos sējumos, kuru veidošanai tiek izmantotas aptuveni 1000 publikācijas presē un ap 600 vēstuļu; tā top grāmata, kurā atradīsim Armīna Lejiņa atmiņas, rakstus, aforismus un dzeju, nenopietno prozu, vēstules, dienasgrāmatas un sapņus.
Autors: Agris Redovičs


Ar auto uz kino – „drive-in” īsais triumfs

Piepilsētas stāvlaukumā noparkots desmitiem mašīnu, debesīs mirdz zvaigznes, bet zem tām – milzīgs kinoekrāns. Šī klasiskā "americana" aina pandēmijas laikā piedzīvoja renesansi visapkārt pasaulei un īsu brīdi bija vērojama arī Latvijā. Piedāvājot vienīgo tābrīža sanitārajam protokolam atbilstošo klātienes kinoskatīšanās formu, īsā laika sprīdī maijā un jūnija sākumā Latvijā vienlaikus darbojās vismaz pieci "drive-in" jeb auto-kino projekti.
Autors: Ildze Terēze Felsberga


Atbalstītāji

Partneri

Biedrība "Ekrāns"

Draugi