Homo novus. Teorētiķa traģikomēdija

“Jāatzīmē, ka kino māksla vispār ir simboliska,” raksta 30. gadu Rīgā plaši pazīstamais un respektētais mākslas teorētiķis Visvaldis Peņģerots (1897-1938), viens no Anšlava Eglīša romānā “Homo novus” tēlotā Kurcuma prototipiem. “Kino var grozīt ne tikai perspektīves likumus, viņš var pārveidot arī laika jēdzienu,” un Annas Vidulejas filma to apliecina.
Autors: Inga Pērkone


Lailas Pakalniņas telefonogrāfijas

Tātad. Jeb - ko es gribu pateikt, pirms kāds to redz.
Pirmkārt, šo publiskot nebija mana iniciatīva. Būtībā tie ir mani vizuālie pieraksti telefonā. Es tiešām nefotografēju, jo nemāku, un tā nav mana profesija. Es vienkārši lietoju telefonu, tāpēc drīzāk droši vien jāsaka – telefonografēju. Tad kāpēc es atļauju publiskot savas privātās piezīmes, t.i., telefonogrāfijas?

Autors: Laila Pakalniņa


Vai Latvijā iespējama objektīva kinokritika?

Vai kinokritiķis ir tulks starp filmu un skatītāju, vai palīglīdzeklis tālākizglītībai? Vai arī kinokritiķa uzdevums ir “neliet ūdeni”, bet vienkārši un skaidri pateikt, skatīties vai neskatīties kādu filmu? Un vai Latvijā nav iespējams normāls kinokritikas process, jo te visi visus pazīst? Šādus un citus “mūžīgos jautājumus” ik pa laikam apskata profesionāļu lokā, arī šajā diskusijā, kurā piedalās Liene Linde, Sanita Grīna, Alise Zariņa, Toms Treibergs, Aivars Madris, Sergejs Timoņins un Sergejs Musatovs.
Autors: Agnese Logina


Nometne ar ne-perfektu kino

“Īstam kino ir jābūt nepilnīgam, brīvam no perfekcijas, ko iemieso Holivuda. Īsts kino ir pilnīgs pretstats tādam kino, kas veltīts rezultātu cildināšanai un “brīnišķīgi ilustrē” idejas vai jēdzienus, kurus mēs jau zinām”. Un – „Nesaki “filma neiznāca”. Filma vienmēr iznāk. Reizēm ne tā, kā biji iedomājies”. Šādu ideju noskaņās Lietuvā notika kinoprofesionāļu nometne „Imperfect cinema”.
Autors: Zane Balčus


“Summer Sound 2018”. Kino telts dienasgrāmata

Kāpēc mūzikas festivālos vispār vajag kino teltis? Šobrīd jau ir skaidrs, ka “visi tā dara”, un droši vien katrs izdomā savu iemeslu, kāpēc to dara. Man radās iespēja veidot “Summer Sound” Kino telts repertuāru šogad, un īpaši simpātiska likās festivāla organizatoru ideja rādīt tikai Latvijas kino. Pēc vairākiem melnrakstiem tapa programma, kas apvieno gan klasiku, gan jaunākus darbus, un, sēžot Kino teltī, es arī pierakstīju, kā man (un latviešu filmām) te gāja.
Autors: Agnese Logina


Atbalstītāji

Partneri

Biedrība "Ekrāns"

Draugi