Andžejs Žulavskis. Kosmoss kā plaisa

Gada nogalē pie visādiem kopsavilkumiem pieder arī atmiņas par aizgājējiem, un poļu kino rindās šogad izrauts pamatīgs robs – mūžībā devies ne tikai „lielais polis” Andžejs Vajda, bet arī mazāk populārais, bet tāpēc ne mazāk svarīgais Andžejs Žulavskis (1940–2016). Par viņa pēdējo filmu pēc Vitolda Gombroviča romāna „Kosmoss” raksta Dmitrijs Rancevs.
Autors: Dmitrijs Rancevs


Dziedāsim! Dejosim! Mīlēsim!

…. un filmēsim mūziklus! – žanru, kas paceļ spārnos pat nelabojamu skeptiķi. Līdz Rīgas kinoteātru repertuāram nonācis Demjena Šazela mūzikls „La La Land” (2016), kura nosaukums Latvijā paplašināts kā „La La Land: Kalifornijas sapņi”. Olga Dolina filmu redzēja Venēcijas kinofestivāla atklāšanas seansā, un tā viņu iedvesmo plašāk parunāt par mūzikliem.
Autors: Olga Dolina


In memoriam. Jevgeņijs Jufits

18. decembrī Pēterburgā, Smoļenskas kapsētā apbedīts kinorežisors, fotogrāfs un mākslinieks Jevgeņijs Jufits, aizgājis tikai 55 gadu vecumā. Jufitam ir īpaša vieta Krievijas un pasaules kino vēsturē kā galēji individuāla autorkino režisoram un sava īpašā virziena – nekroreālisma – dibinātājam. Un arī Latvijā viņam ir īpaša vieta – pilnīgi visas Jufita filmas dažādos gados ir demonstrētas kinoforumā „Arsenāls”, 2008. gadā arī pats režisors ieradās Rīgā uz savu filmu retrospektīvu, pabija Liepājā, kur aizrāvās ar Karostas drupu dīvaino skaistumu, un piekrita sarunai ar „Kino Rakstiem”.
Autors: Kristīne Matīsa


Meditācija – metode, stils un būtība

Kinozinātnes eseja attēlos – šādu apzīmējumu kinokritiķis Dmitrijs Rancevs piešķir jaunajai režisora Jāņa Putniņa filmai “To atceras tikai vilcieni”, kuru atsevišķos seansos demonstrē kinoteātrī “Kino Bize”. Vienkāršāk sakot - ceļojums ar vilcienu Latvijas spēlfilmu vēsturē. Tuvākais seanss – sestdien, 17. decembrī, pulksten 15:00.


Autors: Dmitrijs Rancevs


Ērmīgie dīvaiņi Mērija un Makss

14. decembra vakarā ar kinokritiķa Artura Zavgorodnija ievadvārdiem kinoteātra “Kino Bize” repertuārā nonāk austrāliešu režisora, slavenā Hārvija Krumpeta autora Ādama Eliota pilnmetrāžas animācijas filma "Mērija un Makss / Mary and Max" (2009). Kā jau visas Eliota filmas, arī šī ir par margināļiem, jo Eliota animācija ir radikāli atšķirīga no pūkainā un puritāniskā Disneja studijas kino.
Autors: Arturs Zavgorodnijs


Pieraksties e-pasta jaunumiem!

Atbalstītāji

Partneri

Biedrība "Ekrāns"

Draugi