Kino caur zelta sniega brillēm

Jaudīgs piedzīvojums, kas pārsteidz pat pieredzējušo producenti un ceļotāju Elvitu Ruku – Krievijas lielākais autonomais reģions Jakutija veidojas par kino lielvalsti, kur talantīgi autodidakti uzņem spēcīgas filmas, kinoteātru repertuārā trešdaļa tirgus pieder nacionālajam kino un Holivudas pirmizrāžu plāni tiek pakārtoti pašmāju filmu kalendāram. Un Jakutijas starptautiskā kinofestivāla organizatore ir Irina Eņģelis, Madonas latvieša meita.
Autors: Elvita Ruka


Vai eksistē „Anša Epnera metode”?

Leģendārā kinorežisora un pedagoga Anša Epnera 80. dzimšanas dienā, 26. oktobrī, Latvijas Kultūras akadēmija rīko zinātnisku konferenci „Dzīve Nr. 1. Ansis Epners”, kurā 11 referenti no dažādiem aspektiem pēta Meistara personību un radošo darbību. 1992. gada vasarā tikko dibinātā LKA uzņēma pirmo kinorežijas kursu, kas Latvijas kinovēsturē jau iegājis kā „Epnera kurss”; nav apšaubāms, ka Epnera pedagoģiskā darbība ir būtiski ietekmējusi Latvijas filmu nozares tagadni un nākotni. Kā viņš to darīja? Pēta Epnera kursa absolvente Kristīne Želve.
Autors: Kristīne Želve


Kārlis Zāle. Versija bez glorifikācijas

Neviena dokumentāla filma nevar izvairīties no subjektivitātes, un tas ir nevis trūkums, bet vienkārši fakts, raksta kinozinātnieks Viktors Freibergs. Režisore Ilona Brūvere, uzņemot otro Simtgades filmu, dokumentālo spēlfilmu “Ievainotais jātnieks”, kino subjektivitātes potenciālu izmanto ar pilnu jaudu.
Autors: Viktors Freibergs


Replikants pēc paša gribas

„Pa asmeni skrejošais 2049 / Blade Runner 2049” ir pēdējā laika labākā filma starp kosmiskās nākotnes vīziju žanra konkurentiem, tomēr klusībā urda gandrīz zaimojošs jautājums – varbūt sīkvelu filmām labāk dažreiz nekaunīgi pretendēt uz ģenialitāti un skaļi izgāzties, nekā vienkārši labi tikt galā ar uzdevumu, nodrošinot kases ienākumus? Abi "Skrejošie" (1982 un 2017) ir viena īpatnēja laika mašīna, ceļojums nākotnē un pagātnē vienlaikus – tādā kā mākslīgi novecinātā nākotnē ar atdzīvinātiem pagātnes rēgiem.
Autors: Olga Dolina


Kinoteātri izmirst?

Art-house kinoteātru auditorija ir stabila, bet padzīvojusi, un kinoteātra apmeklējums ir atmirstošs brīvā laika pavadīšanas veids – pie šādiem secinājumiem nonāk vācu kinoizplatītāji Leipcigas Mākslas kino gadatirgū / FilmKunstMesse, kur Kino Rakstus pārstāv Elīna Reitere. Galvenais jautājums ir – vai ar likumsakarīgām tendencēm var un vajag cīnīties?
Autors: Elīna Reitere


Pieraksties e-pasta jaunumiem!

Atbalstītāji

Partneri

Biedrība "Ekrāns"

Draugi