Kā mēs apēdām laikmetīgo mākslu

Cēsu mākslas festivāla ietvaros 21. jūlijā pirmizrādi piedzīvo režisora Daiņa Kļavas dokumentālā filma "Laikmetīgā" (studija VFS Films), uzdodot provokatīvus jautājumus miglainā teritorijā – ko nozīmē "laikmetīgā māksla" un vai tā vispār ir definējama laikmetā, kad māksla var būt jebkas?
Autors: Viktors Freibergs


Kino-vino-grāfs. Vīnzinība caur ekrānu

Vadoties pēc nerakstītiem vasaras sezonas likumiem, gaidīt no kinoteātru repertuāra ko citu, izņemot piedzīvojumu vai spriedzes filmu sīkvelus-prīkvelus-atjaunotās versijas, ir viena neperspektīva lieta. Bet, ja runa ir par tik ekskluzīvu galveno varoni kā Vīns, šo reto iespēju nedrīkst laist garām! – no 14. jūlija Latvijas kinoteātros Sedrika Klapiša (Cédric Klapisch) filma „Vīns un vējš / Ce qui nous lie” (2017).
Autors: Olga Dolina


Parīzes hronika Doma dārzā

Doma dārza kinovakaru programmā, kas šogad veltīta izcilā režisora Rolanda Kalniņa filmu kontekstam 60. gadu pasaules kinomākslā, 13. jūlija vakarā redzēsim 1961. gadā Francijā pirmizrādīto Žana Ruša un Edgara Morēna dokumentālo filmu "Vasaras hronika (Parīze, 1960. gads) / Chronique d'un été (Paris 1960)". Par filmu raksta un ievadvārdos stāstīs kinozinātņu doktorante Zane Balčus, kura jau pirms dažiem gadiem savai kolekcijai iegādājās šo darbu Britu filmu institūta izdevumā.
Autors: Zane Balčus


Oberhauzena. Pašiem sava valoda

“Mēs meklējam darbus ar savu vizuālo valodu, jaunus pagriezienus un formas. Jau 63 gadus Oberhauzenas spēks slēpjas vēlmē pieņemt jauno, pārsteidzošo un īpatnējo,”– tā sevi piesaka Starptautiskais Oberhauzenas īsfilmu festivāls, aicinot jaunos autorus iesniegt darbus festivāla konkursa programmām. No 28. jūnija piecas spilgtākās šāgada Oberhauzenas konkursa filmas ir pieejamas VOD platformā MUBI.
Autors: Ieva Balode


Atslēgas vārds – pašapziņa

„Jānis Streičs ir mācītājs un morāles sludinātājs šo vārdu labākajā nozīmē, viņam nepiemīt morāls aklums un viņš rāda risinājumu, tāpēc viņa filmās ir tas, kā pietrūkst dzīvē,” – tā apgalvo sociālo zinātņu doktore, kultūras socioloģe Dagmāra Beitnere – Le Galla, pārlūkojot Jāņa Streiča daiļrades aspektus un identificējot viņa filmās atvērtus un noslēgtus vēstījumus savam laikam un sabiedrībai – tik daudznozīmīgus, ka ikviena no skatītāju un vērtētāju grupām var nolasīt savējo. Raksts balstīts referātā, ko autore nolasīja zinātniskajā konferencē „Jānis Streičs un laikmetu zīmes” Rīgas starptautiskā kinofestivāla ietvaros Jāņa Streiča jubilejas gada izskaņā 2016. gada rudenī.
Autors: Dagmāra Beitnere - Le Galla, Dr. sc. soc.


Pieraksties e-pasta jaunumiem!

Atbalstītāji

Partneri

Biedrība "Ekrāns"

Draugi