"1906". Aizkadri

No 15. marta Latvijas kinoteātru repertuārā nonāk Simtgades programmas noslēdzošais darbs - režisora Gata Šmita spēlfilma "1906". Tas ir labs iemesls publicēt atkal vienu fotogaleriju Kino Rakstu ciklā "Fotografē kinocilvēki", jo arī filmas "1906" uzņemšanas laukumā viens tāds cilvēks strādāja. Jānis Spurdziņš filmas grupā bija laukuma palīgs / set runner un savu darbu darīja ar fotoaparātu plecā; par laimi, viņa agrākā pieredze pasaules piedzīvojumu medijos ļauj demonstrēt gan operatīvu reakciju, gan augstu attēla kultūru.
Autors: Jānis Spurdziņš


Filma "Blakus". Māksla salauzt žanru

Katram latvietim ir nācies atbildēt uz kaitinošo jautājumu: “Kur tu šogad svinēsi Jāņus?”. Uz šīs striktās sociālās konvencijas fona Alisei Zariņai ar komandu ir izdevies brīnums – organisks, ticams, smieklīgs un aizkustinošs stāsts par mīlestību, izvēlēm un pieaugšanu.
Autors: Ilmārs Šlāpins


Koslika pēdējā Berlināle

„Es aizeju kā laimīgs cilvēks,” teica Dīters Kosliks (Dieter Kosslick), aizvadot 69. Berlināli, kuras vadības groži astoņpadsmit gadus bija viņa rokās. Koslika ēru īsumā varētu raksturot ar vācu kino atgriešanos festivālā, demokrātisku vaibstu piešķiršanu šķietami elitāram pasākumam un plašas publikas piesaistīšanu. Redzēsim, vai viņa leģendārā hūte nonāks Kino muzejā...
Autors: Anita Uzulniece


Gadsimta cīņa ir sākusies. Arī Latvijā

Februāra rosīgo kinodzīvi Latvijā pēkšņi pārsteidza pērkons no skaidrām debesīm – uzņēmums „Forum Cinemas” paziņoja, ka izņem no kinoteātra „Kino Citadele” repertuāra divas Latvijas filmas – Andreja Ēķa komēdiju „Klases salidojums” un Latvijas / Igaunijas kopražojuma ģimenes filmu „Lote un pazudušie pūķi”. Tas nozīmē, ka arī līdz Latvijai nonākusi cīņa, kas jau dažus gadus risinās citur pasaulē, – tāpat kā pirms gadiem sešdesmit, kad neviens nebija drošs, vai kinoteātri izdzīvos cīņā ar jaunizgudroto televīziju, šobrīd digitālā revolūcija saasinājusi konkurenci starp kinoteātriem un interneta tiešsaistes platformām.
Autors: Kristīne Matīsa, Elīna Reitere


Lotes ceļojums dziļumā

Lotes filmu attīstība virzās no haotiskā un pārsātinātā uz skaidro un vienkāršo – viss mazliet no otra gala, bet tas ir normāli, jo tā jau ir Lote no neprognozējamā Izgudrotāju ciema! Bet, kā filmas izskaņā pauž arī Lotes gudrie un mīlošie vecāki – bērns nepiedzimst par izgudrotāju, vispirms viņam ir jāļauj daudz un kārtīgi izspēlēties.
Autors: Santa Remere


Pieraksties e-pasta jaunumiem!

Atbalstītāji

Partneri

Biedrība "Ekrāns"

Draugi