Nekas mūs neapturēs. Varbūt Vitgenšteins

Filma “Nekas mūs neapturēs” ir tipisks “vīrieša skatiena” paraugs, kādu to redzējām 20. gadsimta klasiskajā Holivudā. Kur šajā stāstā ir vieta sieviešu kārtas skatītājai? Un kas ir tā ideoloģiskā konstrukcija, kuras definīciju te redzam kā uz delnas?
Autors: Elīna Reitere


Viktors Freibergs. Kinomāna slimības vēsture

„Varbūt nav vērts mocīties, ņemties un nīkuļot pie ārstiem, bet vienkārši izbaudīt to, cik vēl atlicis. Un varbūt atlicis nemaz nav tik maz, to man nepateiks neviens, kaut arī zinātu. Varbūt man vispār nekas nekaiš un visi tie tumori, MTS suspecta, ekstirpācija un citi latīniskie un no angļu valodas tik eleganti pārņemtie vārdi nemaz neattiecas uz mani, jo es taču varu paiet, varu domāt, dzert vīnu ar draugiem, ēst lazaņju un arī lasīt lekcijas studentiem...”
Rīgas starptautiskā kinofestivāla (Riga IFF) ietvaros atvēršanas svētkus piedzīvos kinozinātnieka un arī Kino Rakstu autora Viktora Freiberga ļoti personiskā un ļoti kinematogrāfiskā grāmata „Kinomāna slimības vēsture”. Ieskatam – grāmatas fragments.
Autors: Viktors Freibergs


Riga IFF. Iesaka Dita Rietuma

Kinokritiķe un kinozinātniece Dita Rietuma vienu daļu Rīgas starptautiskā kinofestivāla (Riga IFF) programmas filmu ir redzējusi pasaules festivālos un zina arī šo darbu starptautisko kontekstu. Viņas izlasē – filmas no Venēcijas, Kannām un Berlināles, jau profesionāli novērtētas kinopasaulē.
Autors: Dita Rietuma


Dusmas un nespēja Andra Gaujas filmā “Nekas mūs neapturēs”

Atbilde uz to, kas notiek filmā, meklējama tās pirmajā ainā, taču saprotam mēs to tikai pašās beigās, un tas neapšaubāmi ir veiksmīgs scenārija vai montāžas risinājums. Filmas galvenais varonis, tēvs un skaņu ierakstu studijas producents dīķī sacenšas ar savu meitu – kurš ilgāk izturēs bez elpas zem ūdens.
Autors: Ilmārs Šlāpins


„Oļegs”: ieskatīties otram sejā

Juris Kursietis, nākdams no žurnālistikas, savā otrajā pilnmetrāžas spēlfilmā turpina vēstīt stāstus, par kuriem nevar klusēt. Filmā „Oļegs” uz ekrāna redzamie filmveides paņēmieni demonstrē, ka kino arī tādi parametri kā kadra izmērs, plāna garums un kameras kustība vienmēr ir arī ētiska izšķiršanās. Tieši tā, kā teica Žans Liks Godārs – arī ikviens sekošanas kadrs (tracking shot) ir ētiskas dabas lēmums.
Autors: Elīna Reitere


Pieraksties e-pasta jaunumiem!

Atbalstītāji

Partneri

Biedrība "Ekrāns"

Draugi