Vides Filmu studija / VFS films svin 20

Viena no Latvijā profesionālākajām un ražīgākajām filmu studijām – VFS Films – šobrīd strādā jau 21. gadu, un jubileja tika aizvadīta ar lielu un priecīgu blīkšķi. Ballītes ievada pārsteigums bija, protams, filma, bet ļoti īpaša – visi 20 Vides Filmu studijas gadi koncentrēti vienā pusstundā, kur tos sakārtoja režisore Liene Linde, bet viegli ironisko, attēlam cieši pielāgoto aizkadra komentāru lasīja kinozinātnieks Viktors Freibergs. Tagad Kino Rakstos ir iespēja svinēt vēlreiz, noskatoties filmu „Čuksti tumsā“ un / vai izlasot filmas tekstu.
Autors: Liene Linde


Runāt vai mirt?

Itāļu režisora Lukas Gvadanjīno jaunākā filma “Sauc mani savā vārdā / Call Me By Your Name” (2017) ir intīms, liriski pieklusināts un lēns, kādas 1983. gada itāļu vasaras saules dūmakā ietīts kino, kam teorētiski vajadzēja palikt vien izmeklētu festivālu gardēžu redzeslokā. Tomēr jaunajā 2018. gadā filma iesoļoja ar četrām Oskara balvas nominācijām, ieskaitot kategoriju “Labākā filma”. Kas atšķir šo filmu no pārējās “festivālu produkcijas”?
Autors: Olga Dolina


“Nameja gredzens” vēsturnieka acīm

Varbūt šis nav gluži Kino Rakstu profils, un tomēr – skatītājs paliek skatītājs, un filmas “Nameja gredzens” autoriem ir jārēķinās ar to, ka viņu darbu var noskatīties arī vēstures zinātņu doktors, kurš tur atrod „dažādas dīvainas lietas, vēsturiskas blēņas un jaunradītus mītus”.
Autors: Artūrs Tomsons


Aivars Freimanis. Kuldīgas freskas

Gandrīz pirms 50 gadiem, 1969. gada janvārī, Rīgas kinostudijas montāžas cehā izcēlās skandāls, kas vainagojās ar montāžas ceha priekšnieces rakstisku sūdzību priekšniecībai: režisors Aivars Freimanis bija rāvis nost no studijas sienām pamācošos uzrakstus par ugunsdrošību, un to vietā rakstījis aizskarošus uzrakstus. Aivars Freimanis oficiālajā paskaidrojumā rakstīja: „Ļoti nožēloju savu rīcību, bet, tā kā esmu impulsīvas dabas cilvēks un man montāžas gaitā visu laiku bija jāskatās uz kapu plāksni atgādinošu, estētiski pretīgu un saturā birokrātisku uzrakstu – nevarēju izturēt. Turpmāk tā vairs nedarīšu un neko montāžas cehā no sienām nost neņemšu”.
Lai Aivaram Freimanim no debesu maliņas nebūtu jāskatās uz kapu plāksni atgādinošiem rakstiem, viņa piemiņai piedāvājam rakstu par vienu no režisora izcilākajām filmām - “Kuldīgas freskas” (1966).
Autors: Inga Pērkone


Anjēze Varda. Autentiskā pieticība

Sākam jau pierast, ka Latvijas kinorepertuārā atrodamas ASV Kinoakadēmijas balvām nominētas spēlfilmas, taču šogad situācija ir vēl lieliskāka – Rīgā joprojām var noskatīties arī filmu, kas nupat nominēta “Oskaram” kā viena no piecām labākajām pilnmetrāžas dokumentālajām filmām – franču režisores Anjēzes Vardas “Sejas, ciemi / Visages, Villages / Faces, Places” (2017).
Autors: Laura Lizuma


Pieraksties e-pasta jaunumiem!

Atbalstītāji

Partneri

Biedrība "Ekrāns"

Draugi