„Kino Bize”. Trīs klasikas vakari mājās

Robērs Bresons, Tilda Svintone un Vons Karvajs – tumšajos ziemas vakaros kinoteātris „Kino Bize” piedāvā pievērsties kino vēsturei un savā straumēšanas vietnē „Mājas kino” izrāda rūpīgi kūrētu filmu izlasi “Klasikas kino vakari”.
Autors: Agnese Lipska


„Cojs”. Autobuss debesīs

Ideja filmas centrā likt padomjlaika krievu rokmūzikas elka Viktora Coja tēlu ir riskanta – viņu mūsdienās par neaizskaramu un svētu tur ne tikai vecie andergraunda rokeri, bet arī prokremliskās propagandas „oficiālais” kultūras kanons. Jebkurš mēģinājums “paskatīties citādāk” saskaras ar niknu pretestību no visām pusēm.
Autors: Ilmārs Šlāpins


"Aģentūra", Hermanis un desmit baušļi

“Trīsdesmit pieci gadi es esmu strādājis pie latviešu teātra un nonācis kinematogrāfā. Tālāk vairs nav kur iet. Uz cirku tak spēlēt mēs neiesim? (..) Teātra mums nav. Un mēs tak esam nabaga publikas vergi un nevaram bez viņas dzīvot.” Tā 20. gadsimta sākumā esot teicis teātra režisors un aktieris Aleksis Mierlauks, piekrītot filmēties pirmajās nacionālajās spēlfilmās kopā ar kolēģiem, šobrīd tikpat leģendāriem Latvijas teātra klasiķiem. Kinozinātniece Inga Pērkone atceras šo vēstures epizodi, skatīdamās Alvja Hermaņa un Jaunā Rīgas teātra daudzsēriju filmu „Aģentūra”.
Autors: Inga Pērkone


Juris Podnieks un Latvijas dokumentālais kino pēc…

Režisors Juris Podnieks (1950-1992) sevi uzskatīja par poētiskā kino tradīcijas turpinātāju. Bet kas notika pēc Podnieka aiziešanas? Vai viņa kino personības nospiedumi ir palikuši Latvijas dokumentālistikā? Atļaujos interpretēt, meklēt saiknes, vilkt paralēles ar citu režisoru darbiem 90. gados un arī šodien.
Autors: Zane Balčus


„Spogulī” Tallinā. Pirmizrāde pandēmijā

Es neriskēju šo reportāžu nosaukt “Pēdējā Pakalniņas Pirmizrāde Pandēmijā”, lai kā man tie četri P patiktu, jo... mēs neko nezinām. Varam tikai vēlēties. Un vēlēšanās reizēm piepildās.
Autors: Laila Pakalniņa


Pieraksties e-pasta jaunumiem!

Atbalstītāji

Partneri

Biedrība "Ekrāns"

Draugi