Mammas dēls

Režisores Ievas Ozoliņas jaunākā dokumentālā filma “Dotais lielums: mana māte”, visticamāk, izpelnīsies līdzīga mēroga ievērību, kā viņas pirmā filma “Mans tēvs baņķieris” (2015). Katrā ziņā tūlīt pēc pirmizrādes publika krasi sašķēlās atbalstītājos un noliedzējos, bet dažu viedokļi mainījās pāris stundas vēlāk, pēc režisora Pētera Krilova eleganti un provocējoši vadītās diskusijas, kurā draudzīgi blakus sēdēja gan filmas autori, gan varoņi – māte, dēls un tēvs, katrs ar savu taisnību. No 5. janvāra filma pieejama gan kinoteātros, gan interneta videonomā.
Autors: Daira Āboliņa


Deivida Linča „Twin Peaks”. Sākums

Aizvadīto 2017. gadu varam dēvēt arī par Deivida Linča gadu – viņš atkal lika runāt par leģendāro seriālu „Twin Peaks” (1990-91) un deva iemeslu skatīties to vēlreiz, nu jau komplektā ar jaunās sezonas sērijām, kas uz ekrāna nonāca šajā, 2017. gadā. Atšķirībā no 90. gadiem, TV programmas raidlaiki vairs neierobežo pieeju „Tvinpīkai”, visas seriāla sērijas jebkurā laikā var noskatīties, piemēram, platformā „Shortcut Films” - tātad arī šobrīd, jau 2018. gadā. Un, lūk, arī ceļvedis Linča kosmosā, kur kinokritiķis Vadims Agapovs orientējas perfekti, atgādinot – neaizmirstiet domāt par svarīgo jautājumu „Kurš nogalināja Loru Palmeri?” Jo patiesībā viss sākās ar Merilinu Monro...
Autors: Vadims Agapovs


Par Ansi Epneru. Dons Kihots pret Servantesu

Kinorežisora un pedagoga Anša Epnera jubilejas gads deva ierosmi režisoram un pedagogam Pēterim Krilovam aktīvāk domāt par Epnera filmās atrodamo tēlainības kodu un par to, „kādas domas valdīja Anša galvā, pašatdevīgi strādājot ar filmu režijas studentiem”.
Autors: Pēteris Krilovs


Sacensties ir garlaicīgi

„Man tā pietrūkst Arsenāla – tas bija mans mīļākais kinofestivāls!” – to Rīgā, strādājot „Lielā Kristapa” žūrijā, teica leģendārais islandiešu režisors un producents, Fridriks Tors Fridriksons. Vēl viņš teica, ka gribētu strādāt kopā ar operatoru Gintu Bērziņu, bet sacensties ar citiem režisoriem labāk futbola laukumā, nevis kinofestivālos.
Autors: Sonora Broka


Reportāža kā mēģinājums apjēgt

Borisa Hļebņikova „Aritmija” tiek uzskatīta par vienu no Krievijas 2017. gada galvenajām filmām, kinolente jau paguvusi iegūt kādu desmitu balvu dažādos festivālos. Ir interesanti izprast, kādā veidā skatītājam tiek nogādāts šī darba vēstījums, kuru radījušā režisora reputācija ir – viens no „dzīvi dzīvojošākajiem” un dziļākajiem Krievijas kinematogrāfistiem. Kas šai ceļā ir izdevies, un kas – nē. Un, galvenais, – kāpēc.
Autors: Dmitrijs Rancevs


Pieraksties e-pasta jaunumiem!

Atbalstītāji

Partneri

Biedrība "Ekrāns"

Draugi