Vitālijs Manskis: Skatītājs varbūt baidās

Maskavā 12. decembrī noslēdzās dokumentālo filmu festivāla „ArtDocFest” Krievijas sesija, paziņojot laureātus, kurus žūrija izvēlējās Rīgā oktobrī, Riga IFF ietvaros, bet festivāla prezidents Vitālijs Manskis tikmēr nodarbināts ar savas jaunās filmas „Putina liecinieki” ekrāna dzīvi. Tāpēc „Kino Rakstos” saruna ar Manski strukturēta četrās daļās. I – interesantas mācības no "Putina liecinieku" izplatīšanas dažādās valstīs; II – režisora-autora refleksijas par filmu; III – „ArtDocFest” turpmākie plāni Krievijā un galvenokārt Latvijā; IV – īsi par 2018. gada festivāla laureātiem.
Autors: Igors Vatoļins


In memoriam: Bernardo Bertoluči

Itāļu kinoamatieris, kurš iefiltrējies lielajā kino, lai ieviestu tajā mazliet nekārtības un protesta, tā uzturot dzīvu "joie de vivre" dzirksti un laikmetam ļaujot ienākt pa plaši atvērtām durvīm, - tas ir Bernardo Bertoluči (1941-2018). Viņš nāk no laika, kad kino atļāvās domāt ar vērienu, kad kino spēja piepildīt sapņus, kad kino bija ierocis, kas gribēja un varēja kaut mazliet mainīt pasaules kursu.
Autors: Laura Lizuma


Jaungada taksometrs. Mēness redzamā puse

Taksometrs ir viena no kino standartsituācijām, līdzīgi kā „sieviete kāpņu galā” vai „varonis, kas skatās ārā pa logu”. Svarīgs ir tālākais – vai filma piedāvā nestandarta risinājumu, vai tikai vāju nospiedumu no daudzkārt redzētā. Tas, protams, atkarīgs no scenārista un režisora, bet kinozinātniece Elīna Reitere atklājusi, ka par režisoru Māri Martinsonu mēs Latvijā zinām tikai pusi.
Autors: Elīna Reitere


Festivālu gada fināls Tallinā

Sācies marta beigās ar Viļņas "Kino Pavasari", Baltijas kinoindustrijas gads uzņem straujus apgriezienus rudenī, uzmetot mutuli Rīgā un tad, novembra pašās beigās, akcentiem aizceļojot uz Igauniju – uz Tallinas “Melnajām naktīm”.
Autors: Sonora Broka


“Lustrum”. Mazie pirkstiņi

Daudzi gaidīja šo filmu, gan gribēdami, gan negribēdami sagaidīt. Kas nu tur būs? Kam būs norautas maskas? “Čekas maisu” tēma jau ilgstoši viļāta medijos un, gluži dabiski, tas atbalsojās sabiedrībā. Īpaši kultūras, mākslas cilvēki ar aizdomām glūnēja viens uz otru – vai tu esi vai neesi “maisos”?
Autors: Agris Redovičs


Pieraksties e-pasta jaunumiem!

Atbalstītāji

Partneri

Biedrība "Ekrāns"

Draugi