Īsfilmas paplašinājumi – treileri, “tekstilmas” un 360° kino

Rīgas starptautiskā kinofestivāla (Riga IFF) programmas “Short Riga” kuratore Anna Zača jau astoto gadu iedvesmojas no Oberhauzenes festivāla, kur šogad vielu pārdomām radīja vairāki jautājumi. Piemēram, vai « virtuālās realitātes » (VR) darbiem ir vieta kinofestivālos? Un ko mums māca treileru vēsture, ja to vērtē kā īpašu īsfilmas žanru? Turklāt – vai esat pamanījuši, ka treilerus tikpat kā neieskaņo sievietes? Un bonuss gardēžiem - Aleksandra Sokurova agrīnās īsfilmas.
Autors: Anna Zača


Riga IFF. Kantemira Balagova „Maikste” – sarkans un zaļš

Filmas „Maikste” sižeta pamatu veido izmisīga vēlme atdzimt un sākt jaunu dzīvi, aizmirstot postu un iznīcību, ko nesis karš. Un papildu slāni filmai piešķir krāsu kods – krāsa te ir pilnasinīgs stāstniecības rīks, bez kura šī būtu cita, jēdzieniski daudz nepilnīgāka filma.
Autors: Kristīne Simsone


„Karote”. Caur perfekcionisma prizmu

Lailas Pakalniņas filmu „Karote” pieņemts attiecināt uz dokumentālo kino, un patiešām – te nav ne inscenētu ainu, ne arī lomu atveidotāju. Tomēr dokumentālistikai vēlamā dzīves patiesība, lai gan šajā gadījumā neizsauc nekādas šaubas, izrādās izcelta aiz iekavām.
Autors: Dmitrijs Rancevs


Denī Kotē: spoki, klaidoņi un brīvība filmēt

Šogad Riga IFF piedāvājumā iekļauta īpašā programma “Jaunais Kanādas kino”, un divas ļoti dažādas filmas šajā programmā uzņēmis režisors Denī Kotē, kurš ierodas Rīgā uz savu filmu seansiem. Režisore Liene Linde pirms diviem gadiem Karlovi Varu kinofestivālā strādāja Kotē vadītā meistarklasē; no tā laika viņai saglabājies gan plašs priekšstats par Kanādas kino, gan atmiņas par daudziem iedvesmojošiem meistara padomiem, ieskaitot “alerģiju pret bezjēdzīgu naudas tērēšanu” un darba principu “maucam ar tiem līdzekļiem, kas mums ir”.
Autors: Liene Linde


Riga IFF. „In Techno Veritas” pareģo šodienu

No visām mākslām tieši kino ir pēc uzbūves vistuvāks cilvēka apziņai, savukārt no visiem medijiem tieši televīzija visaptverošāk uz šo apziņu iedarbojas. Šo teorētisko atziņu krustpunktā atrodas Deivida Kronenberga filma „Videodroms / Videodrome” (1983), kas pārsteidz ar savu pravietisko spēju pirms 36 gadiem paredzēt tik daudz no tā, kas ar mums notiek šodien. Festivālā Riga IFF filma atrodama programmā "In Techno Veritas", kuru atlasījis kinopētnieks Viktors Freibergs.
Autors: Miks Želvis


Pieraksties e-pasta jaunumiem!

Atbalstītāji

Partneri

Biedrība "Ekrāns"

Draugi