Brīvpusdienu sabiedrība

„Covid-19” krīzei ieilgstot, pamazām izgaismojas konceptuāli jautājumi, par kuriem šajā izņēmuma situācijā ir jārunā. Teiksim – kādā sabiedrībā mēs gribētu dzīvot tuvākajā nākotnē un ko īsti nozīmē „strādāt”? Šajā diskusijā iesaistās arī kinofilmas – piemēram, kinoteātra „Kino Bize” Mājas kino platformā tikko iekļautā Kristiāna Toda dokumentālā filma „Bezmaksas pusdienu sabiedrība / Free Lunch Society” (2017). Filmas tēmu komentē ekonomikas antrolopogs Andris Šuvajevs.
Autors: Andris Šuvajevs


Andrejs Rudzāts. Muša uz sienas – operators

Ja viss notiktu tā, kā jānotiek, 21. aprīlī pirmizrādi piedzīvotu režisora Jevgeņija Paškeviča spēlfilma “Ko zina Klusā Gerda”. Tomēr ārkārtas situācijas dēļ skatītāji filmu redzēs tikai septembrī – arī tāpēc, ka nepieciešams liels ekrāns un tumša kinozāle, lai pienācīgi novērtētu filmas vizuālās kvalitātes. “Atmosfēriska filmas ekspozīcija,” saka filmas operators-inscenētājs Andrejs Rudzāts.
Autors: Daira Āboliņa


„Pirmais tilts”. Digitālā misija

Režisore Laila Pakalniņa, operators Gints Bērziņš un skaņu režisors Anrijs Krenbergs ir radījuši filmu, kurai aktuālā situācija piešķīrusi misiju – digitālajā vidē demonstrēt, kas ir īsts kino. Dokumentālā īsfilma „Pirmais tilts” pasaules pirmizrādi piedzīvo festivālā „Visions du Réel”, no 17. aprīļa tiešsaistē.
Autors: Elīna Reitere


Ekstrēmi naivi. 60. gadu B-klases filmas

Ar mīlestību pret kinovēstures dīvainākajām parādībām dāņu režisors Nikolass Vindings Refns krāj, restaurē un publicē amerikāņu „B klases” filmas, kas var kalpot gan kā uzjautrinoša izklaide, gan kā apliecinājums, cik daudzveidīgas ir un var būt cilvēka radošās izpausmes. „Mūsdienās, kad kultūra kļūst tik neitrāla un ikdienišķi garlaicīga…”
Autors: Jānis Ābele


Citādās, sarežģītās un brīvās. Gunas Zariņas kinolomas

Marija peldas ledusaukstā baseinā, kamēr uzvalkos tērpti vīrieši tajā spļauj un ielaiž zivis. Alise koķeti virpina blondās matu cirtas, mēģinot sarunāt policijas busu, lai aizvestu paklājus uz jauno dzīvokli. Direktore pārtrauc sporta stundu, augstpapēžu kurpēm un zemajai balsij autoritāri atbalsojoties zālē. Zita nomedī kautrīgu aktieri, bet nākamajā rītā izliek aiz durvīm, jo tas izrādās miesnieks.
Autors: Agnese Lipska


Pieraksties e-pasta jaunumiem!

Atbalstītāji

Partneri

Biedrība "Ekrāns"

Draugi