Pacelšanās pār redzamo

4. maija Latvijas filmu maratona programmā, seansā „Pirmizrādes pieaugušajiem” (kinoteātra „Splendid Palace” Lielā zāle, pl. 16:00), blakus sevi jau pierādījušiem un arī pasaules mērogā lieliem vārdiem ir viena gandrīz debitantes filma – Signes Birkovas eksperimentālā īsfilma ar animācijas un spēles elementiem „Pacelšanās”. Tomēr režisores vārds nav pavisam svešs Latvijas kino pazinējiem; spēles īsfilma „Es atgriezīšos kā kvēlojoša roze” (2014) jau liecināja – arī Latvijas kinomākslā ir savs „robežpārkāpējs”.
Autors: Ieva Viese


Dokumentālists un propaganda

Skatītāju lielās intereses dēļ kinoteātrī „Splendid Palace” pagarināts izrādīšanas laiks Vitālija Manska dokumentālajai filmai „Saules staros”. Tikmēr Kino Raksti iepazīstina ar citu šķautni režisora aktīvajā darbībā – Vitālijs Manskis ir arī nopietns dokumentālā kino teorētiķis un dokumentālo filmu festivāla "ArtDocFest" prezidents; festivāls jau divus gadus notiek ne tikai Maskavā un Sanktpēterburgā, bet arī Rīgā, kur programmu veido filmas, kādas Krievijā netiktu atļauts izrādīt, un norisinās teorētiskas diskusijas tādā brīvības pakāpē, kāda Krievijā nebūtu iespējama.


Elīna Reitere iesaka: Lora Malvija un feminisma stūrakmeņi

2015. gadā apritēja 40 gadi, kopš žurnālā „Screen” tika publicēts kino pētnieces un režisores Loras Malvijas raksts „Visual Pleasure in Narrative Cinema”, kas laika gaitā ir kļuvis ne vien par vienu no visvairāk citētajiem rakstiem kino teorijā, bet arī par vienu no visbūtiskākajiem feministiskās kino teorijas stūrakmeņiem. Visa 2015. gada garumā notika dažādi pasākumi, lai atzīmētu šo notikumu. Kino Raksti piedāvā nelielu rakstu izlasi, ko „The Cronicle of Higher Education” šajā sakarā publicēja gada nogalē.


Sokurova šķirsts. Elēģija atmiņai

Kinoteātra „Splendid Palace” skatītājiem “Atvērto lekciju” cikla ietvaros tika piedāvāta unikāla iespēja apmeklēt vienīgo Aleksandra Sokurova jaunākās filmas „Frankofonija / Francofonia” seansu un tikšanos ar režisoru. Filma savulaik nopelnīja četras nominācijas 2015. gada Venēcijas kinofestivālā, saņemot divas godalgas, tostarp kinokritiķu balvu par labāko Eiropas-Vidusjūras filmu.
Autors: Olga Dolina


Kā mēs Aivaru Freimani filmējām

Rubrikā “Kolēģa blogs” stafetes kociņu pārņem režisore Kristīne Briede, kura šobrīd strādā pie Nacionālā Kino centra programmā “Latvijas filmas Latvijas simtgadei” atbalstītas dokumentālās filmas “Baltijas jaunais vilnis” (Vides filmu studija). Un pirmais blogs tapis kā humoristisks feļetons paša Aivara Freimaņa garā…
Autors: Kristīne Briede


Pieraksties e-pasta jaunumiem!

Atbalstītāji

Partneri

Biedrība "Ekrāns"

Draugi