Laika nav atlicis daudz

Filma „120 sitieni minūtē / 120 battements par minute” ir īsteni franciska filma, kas pilnu krūti svin jaunības dumpīgo enerģiju, beznosacījumu mīlestību un dzīves vērtību, ko tā īsti var apjaust tikai nāves tuvumā – jo visi filmas varoņi ir HIV inficēti un „netradicionāli orientēti”. Kannu „Grand Prix” un Francijas pieteikums labākās ārzemju filmas „Oskaram”, Rīgā – kinoteātrī „Kino Bize”.
Autors: Ildze Terēze Felsberga


“Kvadrāta” provokācija

Ar Kannu kinofestivāla Zelta palmas zaru titulētā zviedru režisora Rūbena Ēstlunda absurdā komēdija "Kvadrāts / The Square" (2017), līdzīgi kā mūsdienu māksla, izsauc kardināli pretējas reakcijas. Es visu filmas laiku skaļi smējos, man blakus sēdošais vīrietis ik pa laikam sašutis ieelsās un vairākas reizes iesaucās "What a f**k?", bet turpat netālu divas dāmas čukstus strīdējās par postmodernās mākslas robežām.
Autors: Astra Zoldnere


Matildes 32 fuetē

Tas ir tik cilvēciski un kinematogrāfijai raksturīgi – ja vēsturnieki formulēs šo divu cilvēku attiecību stāstu kā „troņmantiniekam ir bijis romāns ar balerīnu”, tad spēlfilmas veidotāji uzliks zīmogu „gadsimta kaislīgākais mīlasstāsts, kas izmainīja impēriju”. Ar Krievijas mediju vieglu roku, veicinot sašķeltās sabiedrības mākslīgi uzpūsto vētru ūdens glāzē, Alekseja Učiteļa filmu „Matilde / Матильда” (2017) kopš pirmizrādes pavada nu jau obligātais īpašvārds “skandaloza”.
Autors: Olga Dolina


Kārlis Zāle. Versija bez glorifikācijas

Neviena dokumentāla filma nevar izvairīties no subjektivitātes, un tas ir nevis trūkums, bet vienkārši fakts, raksta kinozinātnieks Viktors Freibergs. Režisore Ilona Brūvere, uzņemot otro Simtgades filmu, dokumentālo spēlfilmu “Ievainotais jātnieks”, kino subjektivitātes potenciālu izmanto ar pilnu jaudu.
Autors: Viktors Freibergs


Replikants pēc paša gribas

„Pa asmeni skrejošais 2049 / Blade Runner 2049” ir pēdējā laika labākā filma starp kosmiskās nākotnes vīziju žanra konkurentiem, tomēr klusībā urda gandrīz zaimojošs jautājums – varbūt sīkvelu filmām labāk dažreiz nekaunīgi pretendēt uz ģenialitāti un skaļi izgāzties, nekā vienkārši labi tikt galā ar uzdevumu, nodrošinot kases ienākumus? Abi "Skrejošie" (1982 un 2017) ir viena īpatnēja laika mašīna, ceļojums nākotnē un pagātnē vienlaikus – tādā kā mākslīgi novecinātā nākotnē ar atdzīvinātiem pagātnes rēgiem.
Autors: Olga Dolina


Atbalstītāji

Partneri

Biedrība "Ekrāns"

Draugi