Ēdenes džungļi, elles dārzi

Tieši pirms trim gadiem, 2014. gada 23. aprīlī, savas pēdējās filmas uzņemšanas laikā Libērijā ar malārijas drudzi nomira izcilais austriešu dokumentālists Mihaels Glavogers. Ar šo filmu, kuru pabeidza Glavogera montāžas režisore Monika Villi, 27. aprīlī tiek atklāts Pasaules filmu festivāls kinoteātrī “Kino Bize”.
Autors: Sonora Broka


Kādu vēsti mums nes klasiķi?

Lieldienu svētdienā nu jau tradicionāli sākas kinoforums „Un Vārds tapa filma”, kura laikā līdz 23. aprīlim skatāmas deviņas filmas. Pazolīni, Bunjuels, Roselīni, Kairišs, Putniņš...
Autors: Anita Uzulniece


Nekas nemainīs manu pasauli*. “Laibach” Ziemeļkorejā

“Episka atzīšanās mīlestībā kino skaņai” – tas ir tikai viens no raksturojumiem “Atbrīvošanas dienai”, kas godam attaisno “rokumentālas” filmas nosaukumu. Vēl aizraujošāka intriga ir meklēt patiesību jokā – vai mūs visus tiešām nogalinātu, ja mēs uzzinātu, kā un kāpēc Ziemeļkorejas vadība ielaida valstī dumpīgo "Laibach" un ko patiesībā grib panākt robežpārkāpējs Mortens Troviks? Daži provokatīvi pieļāvumi par filmu, kas joprojām skatāma Rīgas kinoteātros un citur Latvijā.
Autors: Alise Zariņa


Uz Maskavu, satikt Piesi un Ļeņinu

Režisors Gunārs Piesis, 50. gados studējot Maskavas kinoinstitūtā, uzņēma kursa darbu "Meitene ar sērkociņiem" - spēles īsfilmu, par kuru Latvijas kino vēstures kontekstā ir daudz runāts, tomēr maz ir tādu, kas šo izcilo raritāti būtu redzējuši. Iespēja noskatīties Pieša leģendāro darbu bija galvenais iemesls, kāpēc kinozinātniece Inga Pērkone devās uz arhīva filmu festivālu Krievijā. Un vēl Inokentijs Smoktunovskis Ļeņina lomā...
Autors: Inga Pērkone


Skatīties un redzēt

Staņislava Tokalova pilnmetrāžas debija “Tas, ko viņi neredz” ir kaut kādā ziņā tipiska jaunajam Latvijas kino – ārēji deklarētā komerckino pieeja tomēr slēpj autora rokrakstu. Tomēr paliek vēl viens „nolādēts” jautājums – ko patiesībā redz katrs skatītājs?
Autors: Dmitrijs Rancevs


Atbalstītāji

Partneri

Biedrība "Ekrāns"

Draugi