Dmitrijs Rancevs iesaka: Berlināle kā šķērsgriezums

Latvijai, protams, nesen aizvadītajā Berlīnes kinofestivālā pats galvenais bija Kristāla lācis, ko saņēma Renāra Vimbas filma „Es esmu šeit”. Taču interesanti ir arī citi festivāla rezultāti, par kuriem savā apskatā portālā "arterritory.com" spriež Vika Smirnova, kinozinātniece no Sanktpēterburgas, - viņas analītiskajā skatījumā Berlināle ir kā šķērsgriezums, kas skaidri parāda mūsdienu kinematogrāfijas aktuālās tendences.


Krievijas propaganda no putna lidojuma

Kinoteātrī “K.Suns” no 4. marta un kinoteātrī “Splendid Palace” no 12. marta skatāma jauna un pēdējā laika politiskajā situācijā īpaši aktuāla dokumentālā filma „Ģenerālplāns” (studija „Mistrus Media”, režisors Juris Pakalniņš, scenārija autore Sanita Jemberga, pētnieces – Inga Spriņģe un Arta Ģiga). Kā formulē komunikācijas zinātņu doktors un mediju pētnieks Mārtiņš Kaprāns – filma vēsta, ka no Krievijas propagandas nav jābaidās, tā intelektuāli jāsavalda, neaizmirstot par ironiju.
Autors: Mārtiņš Kaprāns


Producenti un „producenti”

Vērojot pēdējā laika vētrainās norises Latvijas filmu nozarē, arvien ciešāk nostiprinās pārliecība, ka Latvijas kino izglābs producenti. Priekšstats par režisoru kā filmas dzīvības procesu centrālo personu ir stipri novecojis, vēl sliktāk ir tad, ja producents formāli gan rosās, tikai galīgi nesaprot, ko dara... Un pavisam nožēlojami ir tie retie gadījumi, kad producenta bezdarbība apdraud skatītāja pašsaprotamās tiesības noskatīties katru jaunu Latvijas filmu. Laimīgā kārtā pārskatāmā laika periodā - tikai viens tāds gadījums.
Autors: Kristīne Matīsa


Nabaga Lilijas (ne)ērtais dzimums

Vēl līdz 10. martam kinoteātrī “Splendid Palace” skatāma melodrāma "Dāņu meitene / The Danish Girl", kas ASV Kinoakadēmijas „Oskaru” kontekstā izpelnījusies ievērību – filma bija nominēta par labāko aktiera darbu (Edijs Redmeins), labāko scenogrāfiju (Eva Stjuarte) un labāko kostīmu dizainu (Pako Delgado), bet aktrise Alīsija Vikandere saņēma „Oskaru” kā Gerda – filmas galvenā varoņa, transpersonas Einara / Lilijas sieva. Recenzijas autore, vizuālās mākslas un kultūras vēstures un teorijas maģistrante Olga Dolina analizē filmu gan kinematogrāfiskā, gan transdzimumu tematikas kontekstā.
Autors: Olga Dolina


Dzīvot

Kinokritiķis Dmitrijs Rancevs vērtē, ka filmas “Es esmu šeit” dramaturģiju veido divas līnijas – izmisums un cerība –, bet galvenais spriedzes avots ir plaisa starp to, kas notiek, un to, kas notiek patiesībā.
Autors: Dmitrijs Rancevs


Pieraksties e-pasta jaunumiem!

Atbalstītāji

Partneri

Biedrība "Ekrāns"

Draugi