Par Ansi Epneru. Dons Kihots pret Servantesu

Kinorežisora un pedagoga Anša Epnera jubilejas gads deva ierosmi režisoram un pedagogam Pēterim Krilovam aktīvāk domāt par Epnera filmās atrodamo tēlainības kodu un par to, „kādas domas valdīja Anša galvā, pašatdevīgi strādājot ar filmu režijas studentiem”.
Autors: Pēteris Krilovs


Sacensties ir garlaicīgi

„Man tā pietrūkst Arsenāla – tas bija mans mīļākais kinofestivāls!” – to Rīgā, strādājot „Lielā Kristapa” žūrijā, teica leģendārais islandiešu režisors un producents, Fridriks Tors Fridriksons. Vēl viņš teica, ka gribētu strādāt kopā ar operatoru Gintu Bērziņu, bet sacensties ar citiem režisoriem labāk futbola laukumā, nevis kinofestivālos.
Autors: Sonora Broka


Reportāža kā mēģinājums apjēgt

Borisa Hļebņikova „Aritmija” tiek uzskatīta par vienu no Krievijas 2017. gada galvenajām filmām, kinolente jau paguvusi iegūt kādu desmitu balvu dažādos festivālos. Ir interesanti izprast, kādā veidā skatītājam tiek nogādāts šī darba vēstījums, kuru radījušā režisora reputācija ir – viens no „dzīvi dzīvojošākajiem” un dziļākajiem Krievijas kinematogrāfistiem. Kas šai ceļā ir izdevies, un kas – nē. Un, galvenais, – kāpēc.
Autors: Dmitrijs Rancevs


Augusts Sukuts. Kaut kam ir jāturpinās

Tas laikmets ir noslēdzies. Durvis gan, protams, tā uzreiz neaizcērtas, katram tagad savas atmiņas drūzmējas prātā, kur Sukuts = Arsenāls un Arsenāls = Sukuts. Bet viņam patika pašam režisēt visu, arī to, kas mums par viņu jāatceras. Piemēram, to, kā piedzima pirmais starptautiskais kinoforums „Arsenāls“ pirms trīsdesmit gadiem, izmainot mūsu visu dzīves – pat tiem, kas vēl nebija piedzimuši.
Autors: Kino Raksti


Zāģis, lomiks un kamera

Kinoteātros decembrī skatāma režisora un operatora Ivara Zviedra jaunākā dokumentālā filma “Zāģeri”, un tas ir iemesls plašāk izvērtēt viņa pēdējo gadu filmas – konsekventu uzmanību “mazā cilvēka” stāstiem.
Autors: Ildze Terēze Felsberga


Pieraksties e-pasta jaunumiem!

Atbalstītāji

Partneri

Biedrība "Ekrāns"

Draugi